Új vámudvarral bővült a fényeslitkei East-West Gate terminál
A létesítmény az egyetlen olyan magyarországi vámudvar, ahova széles és normál vasúti pálya is befut.
A létesítmény az egyetlen olyan magyarországi vámudvar, ahova széles és normál vasúti pálya is befut.
Újra ellátogathattunk az EWG terminálra. A nagyüzem lassan teljesen feléled és júniusban megkezdheti a termelést!
Befejezték a méretüket és az alkalmazott technológiát tekintve is egyedülálló óriásdaruk építését Fényeslitkén, Európa legmodernebb, rövidesen üzembe álló szárazföldi konténerátrakóján, az East-West Gate terminálon.
A kontinens legnagyobb, 5G-technológiát és zöld energiát használó szárazföldi terminálja heteken belül elkészül, 2022 második negyedévben pedig már éles üzemben is fogadja a szerelvényeket.
A rendszer valós időben, 3D-ben követi a logisztikai központ folyamatait és működését – a vonatok, a kamionok, a daruk, a szállítójárművek mozgását és az áruk útját.
Megnéztük az épülő East-West Gate konténerterminál építkézését, fél év alatt nagyot változott a terep!
Különleges mozdony járja az országot a környezetbarát fuvarozás érdekében. Összefogtak a logisztikai vállalkozások a károsanyag-kibocsátás csökkentéséért.
Téma az intermodális fuvarozás: a résztvevők világszínvonalú újdonságokat ismerhetnek meg, megtalálják egymást a szakemberek; kérdezhetnek – választ kapnak, hiszen a szereplők szakmailag egy nyelvet beszélnek, értik egymást.
Elektromos autók, traktorok és daruk, valamint hőszivattyú és naperőmű is lesz Fényeslitkén.
Csak Ferihegyen lesz több egybefüggő beton az országban, amikor elkészül az EWG terminál. Az építkezést a partifecskék is kiszúrták maguknak, az építők megvédik a fészkeiket!
Az európai exporttermékek vasúti szállítását teszi lehetővé a most kötött stratégiai együttműködés.
Csúcstechnológiájú automata rendszerrel követik majd nyomon az új intermodális létesítményre érkező összes járművet és rakományt.
A 22 milliárd forintból megvalósuló East-West Gate (EWG) akár egymillió TEU kapacitást is képes lesz kezelni évente.