A MÁV-Start ötvenkilenc Flirtjét korszerűsítették az Alstom szakemberei
A már forgalomba állt szerelvényeket a legkorszerűbb fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerrel szerelték fel.
A már forgalomba állt szerelvényeket a legkorszerűbb fedélzeti vonatbefolyásoló rendszerrel szerelték fel.
Az első Stadler-motorvonat 2013. december 6-án állt forgalomba a zöld-sárgáknál a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítésének részeként. A flotta azóta húsz szerelvényt számol.
Heteken belül befejeződik a Stadler-szerelvények egységesítése: elbúcsúzunk az utolsó piros Flirttől, már csak kék-fehér flottaszínekben futnak.
A Stadlerrel kötött, összesen akár százhúsz motorvonat beszerzését lehetővé tevő keretszerződésből első körben tizenhat szerelvényt hívott le az ÖBB.
A svájci gyártó két siedlcei összeszerelésű járművet: a szerbek új Flirtjét és a szarajevói Tango villamost hozta el az idén tizenötödik alkalommal megrendezett gdański nemzetközi vasúti szakkiállításra. A járművek jelentős mértékben javítják majd a balkáni régió tömegközlekedését.
Az osztrák vasúttársaság akár százhúsz Flirt Akkut is beszerezhet a Stadlerrel kötött keretszerződés értelmében.
A litván LTG Link első körben tizenöt Stadler-motorvonatot vásárol, melyek egy része akkumulátoros üzemű.
Több mint kilencszáz motorvonat gyártásában a Stadler szolnoki üzeme is részt vett.
Javul az elővárosi és a regionális forgalomban közlekedő motorvonatok utaskomfortja, a biztosítóberendezési fejlesztésekkel lehetővé váló sebességemelésekkel pedig a jövőben még több vonalon használhatják ki a megengedett 160 kilométer/órás maximális sebességüket.
A hátradönthető ülésekkel és hálófülkékkel is rendelkező Flirtnexek rendkívül magas kényelmi szintet fognak nyújtani, forgalomba 2027-től állnak.
Kétévnyi kihagyást követően megkezdődött az idei berlini vasúti szakkiállítás és -vásár. A szerdai paletta részét alkotta a Stadler walesi Flirtje, a Tatravagónka farönkszállító kocsija, valamint a Plasser & Theurer pályakarbantartó járműve.
Összesen akár ötszáztíz villamos Flirt motorvonatot építhetnek meg az SBB, a Thurbo és a RegionAlps vasúttársaságoknak. A cég fennállása során eddig ez a legnagyobb megrendelés.
A lengyel vasúttársaság tizenkét nyolcrészes, távolsági kivitelű villamos motorvonatot szerez be a Stadlertől a már meglévő húsz szerelvénye mellé.
A Drezdai Műszaki Egyetem egyik független összehasonlító tanulmánya szerint az akkus vonat lehet a dízelvonatok legköltséghatékonyabb és leginkább szén-dioxid-mentes alternatívája a harmincéves üzemi időszak teljes költségeit tekintve.
Vasárnap délutánonként jóval olcsóbban lehet majd Nyíregyházáról és Debrecenből Budapestre utazni a MÁV-Start új, flirtös járatával.