A svédek látnak fantáziát a Pesa új fejlesztésű hidrogénmozdonyában
A tolatási és terminálszolgáltatásokat ellátó Väte Rail magánvasút a lengyel gyártótól rendelt egy emissziómentes tolatómozdonyt.
A tolatási és terminálszolgáltatásokat ellátó Väte Rail magánvasút a lengyel gyártótól rendelt egy emissziómentes tolatómozdonyt.
Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtású, városi csuklós autóbuszát. A feltűnő megjelenésű járművel október 8. és 16. között díjmentesen lehet utazni a 8E viszonylaton..
A berlini szakkiállítás és -vásár az autóbuszos szektort is megszólítja: idén nyolc gyártó tizenegy járművet vonultatott fel a Berlin Messe nyárikertjében, a Bus Display részlegen. Előtérben az emissziómentes hajtás és az önvezetés; BYD, Ebusco, Karsan – és az Ikarus is jelen volt!
Újgenerációs Frecciarossa, akkus és hidrogénüzemű Vossloh Modula, új Siemens-járművek – szeptember 26-án is volt mit nézni Berlinben!
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Hidrogénüzemű villamos, akkumulátoros motorvonat és tolatómozdony – a szeptember 24-ei eseményekből szemlézünk.
A népszerű RS1-es motorkocsik utódja korszerű és környezetbarát: hidrogén- vagy akkumulátoros hajtással rendelhető, így szén-dioxid-mentesen üzemelhet a mellékvonalakon.
A holland királyi légitársaság és a ZeroAvia együttműködési megállapodást kötött, aminek célja, hogy a gyártó ZA2000-es hibrid hajtóművével emissziómentes tesztrepüléseket hajtsanak végre folyékony hidrogén felhasználásával.
A német szövetségi tartomány vasúti hatósága, a BEG kiírta a tendert az Allgäu regionális vasúti személyszállítási szolgáltatás ellátására, melyet kibocsátásmentes, billenőszekrényes járművekkel teljesítene.
A környezetbarát járművek beszerzése érdekében jelentős mennyiségű forrást különített el az infrastrukturális és közlekedési minisztérium.
A kecskeméti Neumann János Egyetemen szervezett fórumon megfogalmazták: rövidtávon immár a hidrogénszakmai képzés, középtávon az urbanisztikai felhasználás, hosszútávon pedig a belföldi tömeggyártás az elérendő cél.
A hidrogén előállításához kizárólag megújuló energiát használnak.
A Torghatten Nord hajóstársaság az ugyancsak norvég Myklebust hajógyárat bízta meg két, kizárólag hidrogénüzemre is képes komp megépítésével. Ezek lesznek a világ legnagyobb, hidrogénnel meghajtott vízi járművei.
Februárban Miskolcon tesztelték a csupán vízgőzt kipufogó hidrogénbuszt, amit az utazóközönség különböző útvonalakon díjmentesen próbálhatott ki.
A világrekorder vonat részben a Stadler szolnoki kocsiszekrény-üzemében készült.
Hat alternatív hajtású Flirt H2-t hívott le az amerikai állam közlekedési hatósága (Calsta), így már tíz környezetbarát szerelvény szállíthatja majd az utasokat.