Újabb hidrogénüzemű motorvonatot tesztel Velimben az Alstom

A hibrid Regiolis H2 már a harmadik hidrogénes motorvonat-változat, amit kipróbálnak a franciák a népszerű cseh próbapályán. A cél a típusengedély megszerzése.
A villamos- és hidrogén-üzemanyagcellás üzemre egyaránt alkalmas szerelvény a tervek szerint még idén menetrend szerinti forgalomba is állhat Franciaországban.
A franciaországi Auvergne-Rhône-Alpes, Bourgogne-Franche-Comté, Grand Est és Okcitánia régiók 2021-ben közösen rendeltek az Alstomtól tizenkét négyrészes hidrogén-motorvonatot, 231 millió euró (jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 91,5 milliárd forint) összértékben.
A Regiolis H2-t a Coradia Polyvalent motorvonatplatform alapján fejlesztette ki a francia gyártó. A típus szellemi tulajdonjogait 2022-ben ruházta át a CAF az Alstomra, amikor is a franciák felvásárolták a Bombardier Transportationt, ennek feltételei részeként.
A jövőbemutató járművek tervezésében és megépítésében az Alstom tizennégy üzemegysége dolgozik össze, a készre szerelés Reichshoffenben zajlik, amit a Bombardier-vel való egyesüléssel szereztek meg a franciák.
A motorvonat hatótávja elméletileg hatszáz kilométer. A hidrogénes flotta másik két tagja, a négyrészes Coradia Stream H 660 kilométert tud megtenni, a kétrészes Coradia iLint pedig nyolcszázat – jelenti a Rolling Stock World.
(Nyitóképünkön a Polyvalent H2-es tesztmotorvonat. Kép forrása: Alstom / Rolling Stock World)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!