A szlovákok is kipróbálják az akkus motorvonatokat
Összesen harminchat hibrid hajtású akkumulátoros motorvonat beszerzésére hirdetett közbeszerzési pályázatot a ZSSK.
Összesen harminchat hibrid hajtású akkumulátoros motorvonat beszerzésére hirdetett közbeszerzési pályázatot a ZSSK.
Egy akkupakkal ellátott dízel-villamos intercity-motorvonattal végeztek teszteket az Egyesült Királyságban. Az eredmények bíztatóak: 35–50 százalékkal kevesebb üzemanyag fogyott.
Tizennegyedik alkalommal is megnyitotta kapuit a Berlin Messén a világ legnagyobb vasúti szakkiállítása és -vására. Hidrogénüzemű villamos, akkumulátoros motorvonat és tolatómozdony – a szeptember 24-ei eseményekből szemlézünk.
A nemzeti vasút személyszállítási ága, a HŽPP most hat új, villamos- és dízelüzemre is képes szerelvényt szerez be a Zágráb és Split között közlekedő járatokra.
Hetvenöt hibridüzemű motorvonat állhat forgalomba 2026 decemberétől Lipcse környékén.
Számos nemzetközi útvonalon javultak a napközbeni eljutási lehetőségek, egyre nagyobb teret nyernek az akkumulátoros motorvonatok.
Az Alstom által átépített regionális szerelvény várhatóan a decemberi menetrendváltástól fog közlekedni Új-Aquitania régióban. További négy régióban egy-egy másik példány követi majd.
Az olasz nemzeti vasút az Eni által előállított, tiszta hidrogénezett növényi olaj (HVO) alapú bioüzemanyaggal közlekedtetett egy személyszállító vonatot.
Az osztrák vasúttársaság akár százhúsz Flirt Akkut is beszerezhet a Stadlerrel kötött keretszerződés értelmében.
A litván LTG Link első körben tizenöt Stadler-motorvonatot vásárol, melyek egy része akkumulátoros üzemű.
Az Avanti West Coast-járatokhoz vásárolt tizenhárom szerelvény első példányai még az éven forgalomba is állnak.
Kétévnyi kihagyást követően visszatért a berlini vasúti szakkiállítás és -vásár. Csütörtökön a Hitachi olasz trimodális motorvonatát, a Stadler liverpooli IPEMU-szerelvényét, valamint a Tatravagónka nehéz teherkocsiját is meg lehetett tekinteni.
A szlovén nemzeti vasúttársaság húsz dízelmeghajtású, felsővezetékes üzeműre is alakítható, valamint húsz dízel- és villamosüzemben is használható motorvonatot szerezne be.
A Stadler IPEMU-rendszerű, akkumulátorokkal is ellátott villamos motorvonata újabb alternatívát kínál a nem villamosított vonalakon történő közlekedésre, kiváltva a dízelüzemű szerelvényeket.
A prototípus szerelvény készíti elő az utat a Vittal One elnevezésű, villamos- és hidrogénhajtású hibrid motorvonathoz.