A szlovákok is kipróbálják az akkus motorvonatokat

Összesen harminchat hibrid hajtású akkumulátoros motorvonat beszerzésére hirdetett közbeszerzési pályázatot a ZSSK.
Valószínűleg a csehek eddigi kiváló tapasztalatain felbuzdulva a szlovák személyszállító vasúttársaság (ZSSK) is szívesen venne hibrid hajtású, akkumulátoros villamos motorvonatokat. Az új járműbeszerzés becsült értéke 136 millió euró, amiből előbb tizenhat, majd pedig opcionálisan még húsz motorvonatot vennének. A vonatokat a regionális vasúti közlekedésben használnák, azokon a vonalakon, amelyek csak részben villamosítottak, vagy egyáltalán nem azok. A pontos telephelyükről azonban egyelőre nincsenek információk.
A versenypályázaton a fő kritérium nem csak az ár lesz, hanem nagyobb súlya lesz a vonatok műszaki paramétereinek. Egészen pontosan az akkumulátor élettartama, illetve az üzemeltetési költségek is fontos kritériumnak számítanak majd a győztes gyártó kiválasztásánál. Feltétel lesz, hogy az akkumulátorra legalább nyolc év garanciát adjanak.
Szlovákia 3630 kilométer hosszú vasúthálózatának kevesebb, mint a fele, 1585 kilométer hosszú pálya villamosított, van tehát elég sok vonal, ahová bevethetők lesznek az akkumulátoros motorvonatok (Battery Electric Multiple Unit – BEMU). A legvalószínűbb előfordulási helyük a közép-szlovákiai régiókban lehet, Zsolnától Ruttkán keresztül egészen Besztercebányáig, de akár a Pozsony–Nagyszombat–Nyitra vonalon is felbukkanhatnak a jövőben.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!