Credóra vált Siófok

Ács Attila   ·   2013.10.04. 11:00
902229_710442755638568_1282656537_o

Siófokot a Balaton fővárosaként szokás emlegetni, ehhez méltóan már a kilencvenes évek végén is igen korszerű járműparkkal rendelkezett: míg máshol javában futottak a 200-as sorozatú Ikarusok, ott a teljes járműparkot modernebb típusokra cserélték. Ez konkrétan két-két 1995-ös és 1997-es gyártású Ikarus 415-öst és két további 1997-es gyártású Scania alvázas E94-est jelentett. 2005-ben még egy Optare Solóval bővült a kicsiny flotta, ami NABI márkanév alatt lett forgalomba helyezve, hiszen az angol cég akkoriban a North American Bus Industries tulajdonában volt.

Siófok új busza 1997-ben...<br>(fotó: Ikarus Egyedi Autóbuszgyár)

Közben azonban eltelt másfél évtized, így időszerűvé vált az újabb csere. 2006-ban a két E94-esnek kellett mennie, ezek a Somló Volánhoz kerültek Ajkára; egyedi fényezésüktől megfosztva az új tulajnál sajnos fehéren álltak forgalomba. Úgy tűnik, hogy lassan a 415-ösöknek is ütött az óra, a tervek szerint rájuk is hasonló sors vár, mint egykori Egyedi kollégáikra.

...és napjainkban<br>(fotó: Credo Facebook-oldala)

A napokban két Credo EN12 érkezett Siófokra, ami egy kicsit meglepő, hiszen a típusszám egy kétajtós, 2+2 üléselrendezésű elővárosi/helyközi kivitelt takar. Hajdúböszörmény ugyan néhány éve szintén ilyeneket használ, de ez itt, a nyári szezonban lehet, hogy szűkös lesz, ennek ellenére további két példány beszerzése van tervbe véve. A buszokat egyébként az önkormányzati tulajdonú Balaton-parti Kft. vásárolta meg, tőlük bérli a Kapos Volán, de ezt az összeget vissza is kapják működési támogatásként.

Mint arról sokszor beszámoltunk, a Volánok beszerzési stopja miatt a Kravtex már lassan három éve csak az udvarra termel, most azonban úgy tűnik, hogy lassan gazdára találnak a felgyülemlett buszok: Siófok mellett nemrég Pécs is a Credót választotta, de több olyan tender is megjelent a közelmúltban, amin a győriek indulnak a legnagyobb eséllyel – ez több tucat új buszt jelent.

A két ajtó és a dupla üléssor lehet, hogy nem volt a legideálisabb választás<br>(fotó: Credo Facebook-oldala)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.