Cseh-bajor vasúti együttműködés

iho/vasút   ·   2012.04.24. 18:54

Az egyetértési nyilatkozat célja a Nürnberg–Schirnding–Karlovy VaryPrága, a München–Fürth-im-WaldPrága, és a PlattlingBayerisch Eisenstein/Železná RudaKlatovyPlzeň vasútvonalak korszerűsítése, a személy- és teherforgalom erősítése. Jelenleg mindhárom szakasz egyvágányú és nem villamosított, a vonatok sűrűsége és sebessége is elmarad a kívánatostól. Az első javaslat a német Selb és a cseh Aš közötti vasútvonal újramegnyitásáról szólt, amivel újra létrejönne a Hof–Cheb közvetlen vasúti kapcsolat. Cseh részről egy, német részről tízmillió euróba kerülne a beruházás.

A nyilatkozat felszólítja a német szövetségi kormányt, hogy támogassa ezeket a beruházásokat, amellyel jelentősen csökkenne a menetidő München/Nürnberg és Prága között.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.