Csődöt jelentett és teljesen leállt az Adria Airways
A már jónéhány napja tartó agónia után a szlovéniai Adria Airways csődöt jelentett, és miután múlt hét keddje óta több mint négyszáz járatát törölte és gépei többségét leállította, most jelentette be a csődeljárás indítását és működése teljes megszűnését. Az eddigi leállások mintegy tizenötezer utast érintettek.
A légitársaság tulajdonosa, a 4K Invest nevű német cég jelentette be a hírt, hivatkozva az Adria fizetésképtelenségére. A szlovén gazdasági miniszter ugyanakkor még a bejelentés előtt úgy nyilatkozott, hogy a kormány új légitársaság alapítását fontolgatja az ország légi kapcsolatainak fenntartása érdekében. Az Adria összeomlása súlyosan érinti Szlovénia gazdaságát és a turistaipart, tette hozzá.
Az állami megbízottak a Lufthansával és a ljubjanai repülőtér üzemeltetőjével, a Fraporttal tárgyaltak az Adria járatai körülbelül felének átvételéről, a Lufthansa nyilatkozata szerint még korai a csődös társaság hálózatának helyettesítéséről beszélni, a németek egyelőre azokon a vonalakon szerveznek járatokat, amelyeket az Adria a Lufthansának repült code-share megállapodások keretében.
A társaság október másodikáig kellene, hogy új terveket nyújtson be a pénzügyi helyzete rendezésére, ez lenne a feltétele az üzemeltetési engedély megtartásának.
A ljubljanai kormány ugyanakkor leszögezte, az Európai Unió szabályai nem tették lehetővé, hogy a kormány kisegítse az Adriát, és a jelenlegi „felelőtlen” tulajdonos mellett nem támogathatta a légitársaságot.
A Reuters jelentése úgy fogalmaz, az Adria a legutóbbi a kisebb európai légitársaságok sorában, amelyek az iparági túlkapacitás, a kegyetlen verseny és a magas üzemanyagárak miatt pénzzavarba került.
Mint arról portálunk is beszámolt, a szlovén kormány hosszú ideig próbálkozott a légitársaság privatizálásával, amíg eljutottak a müncheni 4K Invest csoportig. Az Adriát a német cég tizenkét géppel és huszonhárom, főképp nyugat-európai célállomással működő hálózattal vette át, akkor a veszteség 9,2 millió euró volt, és az új tulajdonos eladta és visszalízingelte a CRJ regionális utasszállítókat, a járatok sűrítésével és charterek bevezetésével képzelte a kilábolást.
Az elérhető adatok szerint ugyanakkor összesen tizennyolc gépet üzemeltetett a légitársaság, az adatbázisban szerepelnek A319-esek és légcsavaros-gázturbinás Saab 2000-ek is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!