Csúcsforgalom a nógrádi péage-vonalon

Vörös Attila   ·   2012.02.18. 16:00
400

Különleges vonalszakasznak számít hazánkban a Nógrádszakál országhatártól Ipolytarnócig húzódó 15 kilométer hosszúságú pálya. Magyarország egyik legnagyobb teherforgalmú vicinálisáról van szó, Bézénél nagyobb hazai jármű mégsem közlekedik erre. A megoldást az alábbi térképen láthatjuk: a szlovákiai Nagykürtös (Veľký Krtíš) és Kishalom (Malé Straciny) vasúton csak a nógrádi csücskön át érhető el.

A péage-forgalom nagy részét a kishalmi bánya adja, szintén Kishalmon időnként gabonát is rakodnak. A szlovák tehervonatok gépcsere nélkül közlekednek Losonc és Nagykürtös között, általában Kocúrok, néha Herkulesek is előfordulnak a szerelvények élén.

A piros vonal a vasúti kapcsolatot mutatja, a sárgával satírozott rész Magyarország<br>(forrás: maps.google.com)

Tavaly december óta újabb különleges tehervonat jár a Balassagyarmat–Ipolytarnóc vasútvonal egy szakaszán. Szécsény állomáson fát rakodnak, az Eas kocsik pedig Szlovákia felé hagyják el az állomást. A tehervonat közlekedését itt sem bonyolítják, végig szlovák dízelgép húzza a szerelvényt. A magyar szakaszon természetesen itt is és a Nógrádszakálnál kilépő vonatokon is magyar mozdonyvezető kíséri a gépet.

Február 16-án a keddet kivéve minden hétköznap közlekedő nagykürtösi kiszolgáló tehervonat mellett Kishalomból gabonavonat, Szécsénybe peig üres favonat is közlekedett.

Kattintson a fotóra, hogy megtekinthesse képeinket a magyarországi szlovák tehervonatokról!<br>(a külön nem jelölt képeket Vörös Attila készítette)

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!