Csuklós Mercedeseket rendelt Genf
A TPG a „genfi BKV”; Svájc második legnagyobb városában, illetve annak vonzáskörzetében üzemeltet helyi és helyközi/elővárosi járatokat. Előbbi hálózat hossza 206 kilométer – ennek megközelítőleg a negyedén trolik illetve villamosok járnak, utóbbié pedig 160 kilométer, ezen viszont kizárólag autóbuszok közlekednek. A csaknem 400 példányos járműparkjuk 85 villamosból, 91 trolibuszból és 220 autóbuszból tevődik össze, de ezek mellett alvállalkozókat is alkalmaznak összesen mintegy 90 járművel. A cég egyébként egyesek számára talán itthon is ismerős lehet: az ő csuklós Volvóit akarta három évvel ezelőtt eladni a BKV-nak a hajdani Alfa Busz, illetve néhány darabot értékesítettek a Balaton, az Alba és a Nógrád Volán részére, utóbbiak közlekedtek egy ideig Budapesten is a 47-49 villamospótlón, majd később a 20E-n.
A jelenlegi autóbuszparkjuk majdnem teljes egészében Mercedesekből áll, ebből 129 darab Citaro, így a típust már jól ismerik a cégnél. A mostani beszerzés összértéke mintegy 51 millió svájci frank; a 87 Citaro G forgalomba állításával a leselejtezik a legöregebb, 1988-as évjáratú buszokat, és a teljes flotta alacsonypadlóssá válik. Az új Mercedesek motorja OM 457 (h)LA típusú, 354 Lóerős, AdBlue hozzáadásával megfelel az Euro 5-ös és az EEV normáknak (Genfben dízel és biodízel keverékével üzemeltetik a buszokat). A légkondicionált utastér 150 fő befogadására alkalmas, két kerekesszék elhelyezésére van mód, a csuklóharmonikát áttetsző anyagból kérte a megrendelő. A buszok – csakúgy, mint az összes többi Citaro - ABS-szel, EBS-szel, ASR-rel, valamint az összes tengelyen tárcsafékkel és független első felfüggesztéssel lesznek ellátva.