De nehéz az iskolatáska!

iho/vasút   ·   2012.09.01. 09:00
00



Címlapsztorink az egy éve felépült bükkösdi cementgyár iparvágányának kiszolgálómeneteit mutatja be. Amikor – az IHO felületén is – egyre több és több írás jelenik meg elveszett sínekről, omladozó gyárakba vezető felhagyott, gazverte iparvágányokról, mindenképp üdítő színfolt egy újonnan épült kiszolgálóvágány bemutatása. Azt csak remélni tudjuk, hogy a cementgyárakkal kapcsolatos aggodalmak (tájsebek, környezetszennyezés) eme, korszerű technológiával termelő üzem esetében fölöslegesek lesznek.



A Siemens új, az Eurosprinter/Eurorunner mozdonyokat leváltó típuscsaládjáról, a Vectronról olvashatunk a Nagyvasút rovatban. Megismerhetjük a gyártás, a nyúzópróbák, a hatósági vizsgák körülményeit, és a műszaki adatokon kívül természetesen az első Vectron-tulajdonos vasúttársaságokról is ejtünk pár szót. A Vectronnal, annak történetével a berlini InnoTransra kilátogatók is találkozhatnak majd.



Az európai kisvasutak egyik Mekkájába, Erdélybe kísér el minket a Kisvasút rovat. Marosvásárhely (Szováta), Torda, Kommandó gőzöspöfögéstől, hajtányozók vidám kurjantásaitól visszhangzó erdei vasútjain járunk, az apropó az augusztus eleji kommandói kisvasúti nap volt.

Hazánkban Szegedre, közvetlen szomszédságunkban Kolozsvárra érkeztek a Lengyel PESA cég villamosai a közelmúltban. Na de hogy néznek ki, milyen szerepük van odahaza? Varsóban a város 120 kilométert kitevő villamoshálózatán az 1955-ben gyártott Konstal 13N típustól a bydgoszczi gyár legújabb, 120N típusáig széles a villamosok skálája.

A terepasztalon mozgó vasútmodellek sokasága után most statikus témát ajánlunk modellrovatunkból. Helyhiánnyal küzdő, ám a legapróbb részletekig tökéletes kidolgozásra igényes modellezőknek feltehetőleg tetszeni fog az írás: mellékvonali, egyállásos gőzösfűtőház diorámájának építését kísérhetjük végig lépésről lépésre.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.