Debütált a CER Bölénye
Nem szórakoznak a CER vasútvállalatnál, ha egyszer kész a gép, dolgozzon. Annál is inkább, mert információink szerint a Csillagrombolót egy-két hónapig pótolni kell a mozdony meghibásodása miatt. A Fehérvár-környéki terelésben igencsak érintett CER-nek már eddig is két mozdonyra való munkája is volt, így érthető, ha az új jövevény, a CZ Lokónál átépített Búvár azonnali bevetése mellett döntöttek.
Az Effiliner 1600-as megvásárlásáról 2017 decemberében írta alá a szerződést a gyártó és a vasútvállalat, a CZ Lokónál pedig tartották a tavaszi határidőt. A csehországi próbafutások után a 753 609-es pályaszámú dízel április harmadikán érkezett meg Magyarországra, majd nyomban el is vitte a hatóság egy körre Komárom és Győrszentiván közé. Az út sikeres volt, így a Bölényt Kőbánya-Kispestre küldték, hogy az éjszakai metrótranszport élén jeleskedjen.
Az országban már egyébként van egy ilyen gép: a PSŽ magánvasút zöld-sárga festésű Effiliner 1600-asa február közepe óta termel szintén első sorban a Dunai Finomítót ellátó terelt forgalomban.
A 753.6-os sorozatú dízelgépeket a CZ Loko különféle Búvárokból (volt 749-es, 750-es és 754-es gépekből) építi át. A teljesítménye után északi szomszédainknál el is nevezték Bizonnak, azaz Bivalynak a mozdonyt, persze ez itthon nem biztos, hogy népszerű lesz a 424-esek után.
A 753.6-os sorozat főbb adatai:
- teljesítmény: 1550 kilowatt
- tömeg: 76 tonna
- tengelyelrendezés: B'o B'o
- tengelyterhelés: 19,5 tonna
- engedélyezett maximális sebesség: 100 kilométer per óra
- motor: CAT 3512 C-HD
- maximális vonóerő: 206 kilonewton
- nyomtáv: normál (1435 milliméter)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk!Klikk, és like a Facebookon!