Délegyházára költözött a 224-es Szergej

Vörös Attila   ·   2017.05.23. 11:15
9_P5190300

A Kecskemét és Békéscsaba közé tervezett M44-es autóút Tiszakürt és Kondoros közti első ütemének építéséhez az anyagvonatokat a Magyar Magánvasút (MMV) közlekedteti. Naponta több irányvonat is átszeli az országot, a 150-es vonalon Taksonyban, Délegyházán és Kiskunlacházán is rakodnak, a célállomások között pedig ott van Szarvas és Kisszénás is. A tehervonatok továbbítását az MMV saját gépekkel igyekszik megoldani, de a MÁV-Starttól és a DB Cargótól is bérelnek néha gépet. Az utóbbi napokban szinte minden nap Délegyházán dolgozott a Start 224-es Szergeje az MMV sódervonataival, de járt már az iparvágányon a cég saját és a DB-től bérelt Sulzere is.

Rakott sódervonattal halad Délegyháza állomás felé a bánya iparvágányán a 224-es Szergej. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból

A 224-es Szergej nagyon jól tartja magát, pedig csaknem tíz éve, 2008-ban végezték el a B-vizsgáját. A nála használt festékben még rendes piros is volt, a 235-öshöz hasonlóan nem fakult a mozdony az orrán levő sáfránysárgához úgy, mint a későbbi B-vizsgás felújításon átesett M62-esek. A 224-es az elmúlt évtized egy részét Fehérváron töltötte, elvitte a környék tolatósait, de a balatoni nyári forgalomban is vitézkedett. Később Miskolcra került, hosszabb-rövidebb időszakokat pedig letétben töltött. Most végre újra minden nap használják!

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.