Denis Shilo: Magyarországon remek élni és üzletelni is!

iho   ·   2019.03.06. 11:15
ivolga0

– Ön volt a vezetője a nemrég lezárult budapesti hármas metró felújítási projektnek. Milyen eredményeket értek el?

– A mityiscsi székhelyű Transzmasholding 222 kocsi, vagyis összesen 37 metrószerelvény átfogó felújítását végezte el. A száznyolcvanöt 81-717/714, tíz 81/717/714-2M és huszonhét Ev3 típusú kocsi modernizációját a terveknek megfelelően végeztünk el, a metrókocsikat átadtuk a megrendelőnek. Jelentős mennyiségű alkatrészt cseréltünk ki teljesen újakra, számos innovatív technikai megoldást alkalmaztunk; ennek köszönhetően jelentős energiamegtakarítást lehet elérni. Jelenleg a budapesti metrókocsik negyvenhat százaléka a hármas vonalon jár – ezek a TMH modernizált vagonjai. Az utasoktól, akik Pandának becézik a járműveinket a fekete-fehér fényezés miatt, továbbra is sok pozitív visszajelzést kapunk.

Tény, a budapesti vagonmodernizáció az utóbbi évek egyik legnagyobb tömegközlekedési beruházási projektje Kelet-Európában. A budapesti metróhálózat egy átfogó városi tömegközlekedési felújítási terv részeként új műszaki szintre lépett. A Transzmasholdingnak fontos volt, hogy egy jelentős és szociálisan fontos projektben vegyen részt, ezzel hozzájárulva a magyar főváros jövőjéhez.

– Milyen sajátosságai voltak a magyarországi munkának?

– Amikor összetett mérnöki megoldásokról beszélünk – márpedig kifejezetten ilyen feladatokat oldottunk meg az M3-as metró modernizálásakor –, a legnagyobb jelentősége a szakemberek professzionalitásának van. A tudásuknak, szakértelmüknek, érzéküknek, kreativitásuknak, energiájuknak. Ezek függetlenek attól, hol született az ember. A magyar kollégákkal való összehangolt közös munkának köszönhetően nagyszerű eredményeket kaptunk.

– Magyarországon a közlekedési szférában több pályázat várható a közeljövőben. Például döntés született arról, hogy sürgősen le kell cserélni az elavult HÉV-szerelvényeket. Ráadásul ilyen karakterű helyi érdekű vasút szinte csak Magyarországon létezik, és nem minden vállalat képes elvállalni a munkát. A magyarok, például, önmaguk nem tudják. Önök tudnak-e valamit erről, illetve tudnak-e segíteni ebben a kérdésben?

– A TMH a világ egyik vezető gördülőállomány-fejlesztője és -gyártója, folyamatosan elemzi a különböző pályázatokat és megfigyeli az összes potenciális piacot, ahol szükség lehet a mi termékeinkre és szolgáltatásainkra. A budapesti elővárosi vasúti közlekedésben kialakult helyzetet is érétkeljük, egyelőre azonban nem állunk készen kijelenteni, hogy tudunk-e tenni a jövőben ajánlatot a magyar partnereknek.

– És mi a helyzet a metróhálózattal? Döntés megszületett az M1-es metróvonal, a Kisföldalatti rekonstrukciójáról és a szerelvények cseréjéről, de a részleteket egyelőre nem ismeretesek. Várható a részvételük a projektben? Vagy valamely egyéb beruházásban?

– Az M3-as vonal kocsijainak modernizálása jó alap a kétoldalú kapcsolatok fejlesztéséhez Magyarország és Oroszország között a tömegközlekedési gépépítés területén. Amennyire mi tudjuk, az M1-es vonal projektjének még nincs finanszírozási forrása, és nem hirdettek pályázatot új járművek beszerzésére. Összességében bízunk a további, a kölcsönös előnyök figyelembe vételével létrejövő, a magyar féllel folytatott együttműködésben. Függetlenül az érdekeinktől és a jövőbeni kivitelezőtől, szeretnék Budapestnek sok sikert kívánni a projekt kivitelezéséhez és történelmi örökségének megőrzéséhez ezen a különleges vonalon.

– Szakértőként hogy látja, valóban teljesen biztonságosak a vezető nélküli vonatok? Vagy emberrel azért megbízhatóbbak?

– A létező legmagasabb automatizálás elérése a vonatirányításban átfogó, a közösségi közlekedés biztonságának növelésére irányul globális trend. A statisztikai adatok szerint a balesetek leggyakoribb oka az emberi tényező. Ha nincs ember, nincs tévedés. A vezető nélküli vonatok már a világ sok városában remekül működnek. A modern technológiák lehetővé teszik, hogy biztosan kijelenthető legyen: a vezető nélküli rendszerek biztonságosak. A vezető nélküli vonatok alatt nem csupán a vezető nélküli gördülőállományt értünk, hanem egy integrált járműirányítási rendszert Budapest metróhálózatában is vannak automata vonatok, amelyek vezető nélkül járnak.

– A moszkvai metróhálózatban láttuk a TMH legújabb vonatát, a rendkívül modern vasúti jármű benyomását keltő Moszkvát. Érdeklődnek iránta más országok is?

– A Moszkva szériájú vonatok, amelyeket a moszkvai metróhálózat vásárolt, a saját osztályukban a legtökéletesebb technikai megoldást jelentik. Országok sora érdeklődik a projekt iránt. Napjainkban már nem csak Moszkvában közlekednek ilyen vonatok, de Azerbajdzsán fővárosában, Bakiban is.

– Milyen országokkal dolgoznak még együtt? Kik a megrendelőik?

– Ha az orosz megrendelőkről beszélünk, a TMH termékeinek legnagyobb felhasználói Oroszország vezető tömegközlekedési vállalatai, többek közt az Orosz Vasút Zrt., a moszkvai metróhálózat, valamint a városi, elővárosi közlekedési cégek. Ezzel együtt a Transmasholding fejlesztési stratégiája a piacok diverzifikációját, illetve a nagyobb oroszországi felhasználóktól való függőség csökkenését helyezi előtérbe. Emellett már nem annyira az egyszeri termékszállításban vagyunk érdekeltek, hanem az állandó jellegű jelenlétünk fejlesztésében a nemzetközi piacokon. Ezért hoztuk létre az utóbbi időben képviseleteinket Argentínában és Afrikában, illetve folyamatban van az irodánk létesítése Kubában. Tavaly két nemzetközi központtal egészültünk ki: a nagymúltú vasúti műhellyel, a Mechitával Argentínában, illetve a dél-afrikai, Johannesburghoz közeli boksburgival. A Mechitát béreljük, a műhelyben mozdonyok és személykocsik szerződéses karbantartási munkálatai zajlanak. A boksburgi üzem vasútijármű-gyártással foglalkozó vállalat, a harmadik fél által rendelt technika szállítására kötött szerződésekben kivitelezőként szerepel. Az ezerháromszáz vasúti személykocsi közös orosz–magyar leszállítására kötött egyiptomi szerződéssel kapcsolatosan dolgozunk egy terület megvásárlásán Magyarországon, illetve Egyiptomban is szeretnénk gyárat alapítani.

– Éppen Egyiptommal kapcsolatban várható az együttműködésük az említett személykocsik gyártása terén a magyarokkal. De miért pont a magyarokkal?

– Az ezerháromszáz személyvagon leszállítása az Egyiptomi Vasútnak felmérhetetlen jelentőségű, stratégiai szempontból is fontos projekt. A szerződést a magyar–orosz konzorcium által elnyert pályázat alapján kötöttük meg. Ezen a pályázaton részt vett még Kína, Olaszország, India, Spanyolország és Románia is. A megrendelt gördülőállomány összértéke meghaladja az egymilliárd eurót. A szerződés kivitelezési határideje öt év. A magyar fél termelési és pénzügyi partnerként vesz részt ebben.

– Van-e olyan, amire a Transzmasholding különösen büszke? Miben elsők? Vagy rendelkeznek valamivel, amivel egyéb vállalatok ebben a szektorban nem?

– A TMH-nak folyamatosan száznál több különböző technológiai és mérnöki innovációja van fejlesztési stádiumban. Egy sor ezek közül az egyedi kategóriába tartozik, de érthető miatt nyilatkozni ezekről még nem tudunk. Ha az utóbbi idők jelentős áttöréseit vesszük, akkor a TMH a közelmúltban kapott tanúsítványt az EG2Tv sorozatú, Ivolga villamos motorvonatok új változatára, amelyek a Moszkvai Központi Átmérős Vonalakon fognak utasokat szállítani. A technikai megoldások szintje, a komfortszint és az Ivolga energiatakarékossága nem csupán megfelel a legjobb külföldi gyártmányokénak, de bizonyos paraméterekben meg is haladja azokat. Egy további, fontos innovatív projektünk az az új típusú vonat, amely ideiglenesen a „2020” nevet kapta, és amely nemsokára megjelenik a moszkvai metróhálózaton. Fejlesztés alatt vannak a hosszútávú utazásokra szánt egy- és kétemeletes személykocsik. Befejező stádiumához érkezett az új RA-3 dízel sínbusz gyártása – egy ilyen, három egységből álló jármű hatszáz utast szállíthat az elővárosi vonalakon.

– Elég sokáig tartózkodott Budapesten. Mire volt ideje, mit tekintett meg, mit kóstolt meg? Hogy tetszik az ország egészében, illetve milyenek a magyar emberek? Kérem, ne úgy válaszoljon, mint egy komoly, öltönyös férfi, hanem úgy, mint egy turista!

– Már nem első éve élek és dolgozom Magyarországon és a lehető legpozitívabb benyomásaim vannak az országgal és emberekkel kapcsolatban, akikkel sikerült ismeretséget kötnöm. Magyarország egy remek ország, úgy az üzlethez, mint az élethez! Budapest pedig vitán felül Európa egyik legszebb városa!

(X)

Az írás eredetije a https://rusbp.com/blog/anyamedve/news/981 oldalon jelent meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek