Díjátadó Szingapúrban: nagyra törő Wizz-tervek

iho   ·   2016.02.17. 08:45
atw_cim

Szingapúr volt a helyszíne – a repülőszalon megnyitása előtti este – az egyik legtekintélyesebb légiközlekedési szaklap és portál, az Air Transport World díjátadójának: mint korábban beszámoltunk róla, az év légitársasága az Etihad lett, az év légiközlekedési vezetője Tony Tyler, a IATA elnöke, és ugyancsak díjazott lett idén (Value Airline of the Year) a Wizz Air.

Díjat kapott piacvezető társaságként az Alaska Airlines, eco-légitársaságként az Air New Zealand, eco-partnerségi díjat kapott a Lufthansa-csoport és a frankfurti reptérkezelő Fraport, az év repülőtere a Hong Kong International, az év technológiai vívmánya az Airbus A350XWB lett.

A fő díjazott méltatásaként az ATW főszerkesztője, Karen Walker kiemelte, az Etihad az alapítása óta eltelt mindössze 12 év alatt jelentős fejlődést mutatott fel, a társaság növekedési modellje a „stratégiai partnerségek” kialakítása; mint ismert, az Etihad az elmúlt években saját hálózata és flottája fejlesztése mellett többek közt az Alitalia és az Air Serbia, a Jet Airways és a Virgin Australia résztulajdonosa lett.

Hasznosnak bizonyultak az olyan közös programok, mint a beszállítókkal történő megállapodások, a közös kiképző központok, illetve fontos szerepet játszanak a más cégekkel kötött code-share megállapodások. James Hogan Etihad-elnök egyebek mellett arról beszélt, hogy a társaság ma már egyike azoknak, amelyek meghatározzák a globális légiközlekedés arculatát.

A IATA főnöke, Tony Tyler az ATW főszerkesztőjének méltatása szerint a világ légitársaságainak nagyköveteként dolgozott fáradhatatlanul a légiközlekedés érdekében.

A Wizz legfőbb vívmánya az ATW szerint az volt, hogy piacot teremtett Közép- és Kelet-Európában. Váradi József, a Wizz vezérigazgatója a díjátadón arra emlékeztetett, a társaság indulásakor sokan jövendölték a cég mihamarabbi bukását, akiknek ő azt mondta: nézzék meg a Wizzt akár öt év múlva. – 200 millió dollárral indultunk, és most a cég 2,2 milliárdot ér, jó befektetés volt – fogalmazott a Wizz-vezér Szingapúrban, majd hozzátette: a végső cél az, hogy a Wizz Európa vezető low-cost légitársasága legyen.

Egyébként 2015 légitársasága a Southwest volt, az „értékteremtő légitársaság” a Spirit: ez a kategória kifejezetten a diszkont-világot célozza, merthogy az ATW kiírása szerint a győztes alacsony árak és költségek mellett a legtöbb értéket kell, hogy felmutassa, amit működésével az alkalmazottaknak, a részvényeseknek illetve az utazóközönségnek biztosít. A jelöltnek határozott és szigorú költséggazdálkodást, ugyanakkor innovatív és ösztönző magatartást kell tanúsítania az alkalmazottakkal szemben. Ugyancsak feltétele a díjra való jelölésnek az erős biztonsági és üzemeltetési teljesítmény, a pozitív növekedési trend és a fogyasztók lojalitása, bizalma.

Csoportkép átadás után, a díjazottak között Tony Tyler, Váradi József és JamesHogan

Valamennyi kategória jelöltjei alapos és részletes dokumentációval, plusz beszámolókkal, az utazóközönség megkérdezésével, pénzügyi és forgalmi adatokkal kell, hogy megalapozzák, méltóak a jelölésre a IATA elnöke szerint a légiközlekedés legtekintélyesebb szakmai díjára.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek