Dízel FLIRT a moszkvai kiállításon

iho   ·   2013.09.13. 18:26
00

A scserbinkai (Moszkvai régió) kiállításon bemutatott motorvonat az észt Eiron cég megrendelésére, elővárosi forgalomra készül. A Stadler a Transzmasholding dízel motorvonatai számára is gyárt meghajtást, így nemcsak saját nevén, hanem beszállítóként is résztvevője az Expo 1520-nak.

A Stadler új dízelmotorvonata az Expo 1520 kiállításon<br>A képre kattintva fotógaléria nyílik<br>(forrás: Stadler Trains Hungary Kft.)

A Stadlernek ez a második megjelenése a széles nyomtáv kiállításán, 2011-ben a fehérorosz vasútnak szánt villamos motorvonatukat mutatták be. A kiállításon bemutatott dízelszerelvény csak egy része az észt megrendelésnek: összesen tizenkét háromrészes és hat négyrészes villamos, hat kétrészes, nyolc háromrészes és hat négyrészes dízel motorvonatot rendeltek. A most bemutatott, elővárosi forgalmú háromrészes dízel motorvonat a legszélsőségesebb időjárási körülmények között: mínusz negyven fok alatt és harmincöt fok meleg fölött is üzemképes, maximális sebessége 160 kilométer per óra, 0,85 méter per szekundumnégyzet gyorsulással, amely érték vasúti járműnél kiemelten jónak számít. A könnyűszerkezetes alumínium felépítmény, a jelentős súlycsökkenés a szerelvények dinamikáját fokozza, amely a sűrű megállásokkal tarkított elővárosi forgalomban komoly előnyt jelent. Minden szerelvényben elektromos és wifi-csatlakozó, klímaberendezés, korszerű utastájékoztatási rendszer, és kerekesszékek, valamint babakocsik elhelyezésére szolgáló, többcélú tér is van. A modern és ergonomikus vezetőfülke lehetővé teszi a vonatok egyszemélyes vezetését. A villamos motorvonatok beszerzésének 85 százalékát az Európai Unió Kohéziós Alapja finanszírozza, a teljes érték nagyjából nyolcvanmillió euró, a dízelszerelvények összesen 96 millió euróba kerülnek. A kocsiszekrények Szolnokon készülnek, szemfüles olvasók egy Észtországnak készülő elemet a Start Flirtjeiről szóló beszámoló egyik-másik képének hátterében is felfedezhetnek.

A Transzmasholding által bemutatott regionális dízel motorvonatból összesen százat rendelt az RZSD és más oroszországi társaságok is. Ezekbe a hajtást a Stadler szállítja, összesen 240 millió svájci frankos megrendelést teljesítve ezzel.

A Stadler készül a következő, 2015-ös Expo 1520-ra is. Már 2013 februárjában aláírták a szerződést az Aeroexpress céggel tizenhat négyrészes és kilenc hatrészes, emeletes KISS motorvonat szállítására, összesen 350 millió euró értékben. Ezek a szerelvények Moszkva központjától a Domogyedovói (belföldi forgalmú) repülőtérre fogják szállítani az utasokat, az első szerelvények 2015-ben állnak forgalomba.

A Stadler komolyan megvetette a lábát a széles nyomtávú piacon: 2006-ban Finnországnak negyvenegy, majd Fehéroroszországnak tizenhat FLIRT motorvonatot szállítottak, Észtországba a mostani dízelen kívül villamos motorvonatok is készülnek. A közelmúltban írtak alá egy szerződést Fehéroroszországgal egy, a termelést 2013 végén megkezdő új üzem létesítéséről, ahol az Aeroexpress emeletes motorvonatai készülnek majd. A gyár többségi tulajdonosa a Stadler, a fennmaradó tulajdonrész a minszki régióé.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek