Dreamliner-rekordok a bizonyítás jegyében
Távolságban és sebességben is sikerült világrekordot felállítania a kompozitépítésű új típusnak a maga kategóriájában. A ZA006-os, tehát hatodikként elkészült példány Seattle Boeing Field repülőteréről startolt december hatodikán, helyi idő szerint 11 óra két perckor, majd 19144 kilométer megtétele után szállt le Bangladesben, Dakkában. A 210–250 személyes gépek kategóriájának korábbi távolsági rekordját még 2002-ben állította fel egy Airbus A330-as, 16903 kilométerrel.
De ez a hatalmas repülés csak az első szakasz volt: mindössze kétórás tartózkodás, és természetesen az üzemanyagtartályok feltöltése után a gép ismét felszállt, és „csupán” 18 027 kilométer megtétele után landolt december 8-án helyi idő szerint hajnali fél hat előtt egy perccel ismét Boeing Fielden. A teljes utazási idő 42 óra 27 perc volt, egyébként ebben a kategóriában még nem volt föld körüli repülési rekord.
A 787-es fedélzetén hat pilóta volt, rajtuk kívül a Boeing néhány alkalmazottja és az NAA, a rekordot hitelesítő Nemzeti Aeronautikai Szövetség megfigyelője volt jelen, összesen tizenhárom ember. A repülés útvonala: Seattle felől az amerikai kontinens másik oldalán Nantucket felett érte el a 787-es az Atlanti-óceánt, az európai légtérbe a spanyolországi Santiagónál lépett be a gép, majd az egyiptomi Luxoron át a Közel-Kelet és India felett átrepülve ért Bangladesbe. A második szakasz útvonala: Szingapúr, a Fülöp-szigetek, Guam, majd Honolulu és a Csendes-óceánon át Seattle.
A Boeing még jó néhány más világrekorddal büszkélkedik: nem döntötték meg eddig a KC–135-ös tankergép, a valamikor a Malévnál is szolgált 767-200ER, a 777-200-as és a 777-200LR (Long Range, hosszú táv) rekordját, illetve az utóbbi által felállított sebességi rekordot.
A 787-es nagy repülése nyilván azért is volt fontos, hogy a gyár bebizonyítsa: az új anyagokból, új technológiákkal épült, és új technikai megoldások tömegével felszerelt 787-es valóban beváltja a légitársaságok hozzá fűzött reményeit: ha kevés terheléssel ekkora távot repül, akkor hozni fogja utasokkal is az ígért paramétereket. Ezt pedig azért is fontos bizonyítani, mert – amint ez igen sok új típussal előfordult – a 787-es első szériája jóval súlyosabb, mint tervezték. Igaz, kompozitszerkezete révén így is jóval könnyebb, mint kategóriája korábbi típusai.