Dugódíj: 2013 júliusáig biztosan elindul

iho/közút   ·   2012.04.27. 08:36

Jövő nyártól legalább részlegesen, de biztosan be szeretnék vezetni a fővárosi dugódíjat. A rendszert fokozatosan üzemelik be, hosszabb távon 9-20 milliárd forintos bevételre számít a főváros, így ezzel párhuzamosan az állam fokozatosan kivonulhat a BKV finanszírozásából – mondta Tarlós István az Inforádiónak.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója elmondta, hogy az uniós kötelezettségvállalás miatt kell jövő nyártól beindulnia a rendszernek. A budapesti autósokat részben szúrópróbaszerű élőszemélyes ellenőrzésekkel, részben az autópályákról jól ismert, rendszámtáblát érzékelő kamerarendszer segítségével bírják majd rá az útadó megfizetésére. A dugódíj határa a Hungária körút lehet.

A kormány és a főváros közötti megállapodás értelmében elinduló dugódíjjal szinte teljesen egy időben vezetik majd be a közúti áruszállítók használatarányos útdíját. Ezzel elsősorban a rövid távon, belföldön fuvarozó áruszállítók járnak majd jól a jelenlegi, időalapú autópálya-matricákhoz képest, az országon áthaladó tranzitforgalom anyagi terhe azonban akár nyolcszorosára is növekedhet. A kormány a tranzitforgalom vasútra terelődését várja az intézkedéstől.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.