Éjszakai műszak A26-ossal

Jermann Kálmán   ·   2016.05.14. 16:15
piko_brawa_a26_0

Az itthon A26-osként ismert kéttengelyes tolatómozdony 1:87-es modelljét sokáig csak a Brawa gyártotta (illetve régebben volt PMT is – abból nem sok juthatott ide). Kiváló műszaki minőségben, ellenben elhanyagolva az elöl különálló lámpatestek miatt nehezen megvalósítható világítást. Olcsónak sem volt nevezhető, és persze egyetlen magyar festésű verziót sem készült náluk.

(a szerző felvételei)

Ez utóbbiban, tehát hogy nincs hazai változat, a DR-nél V15/V23-as sorozattal H0-ban csak tavaly jelentkező Piko sem különbözik a másiktól. A 34 ezer forint körüli árával manapság inkább olcsónak számító modell műszakilag kevésbé precíz, mint a Brawa. Kicsit hintázós a járása, legalábbis azon két példánynak, amit láttunk. Bezzeg a világítás terén elsöprő fölényt alakítottak ki: a PluX22-es dekódercsatlakozó alatt a különféle, külön kapcsolható fények lenyűgöző kínálatát alakították ki. Így a szokásos menetirány szerinti három fehér mellett külön aktiválható a két-két vörös; van mindkét irányba egyszerre világító egylámpás tolatófény; és a fülkében is felkapcsolható a lámpa.

Egymás melletti pályaszámmal a Piko és a Brawa. Egyik sem gyári festés

Ezen változatos lehetőségek okán a Quabla által átalakított és az Ajkai Timföld Kft. A26-098-as pályaszámú gép színtervére festett mozdonyt éjszakai körülmények között örökítettük meg. A videón a masinát előbb életre keltik, előkészítik a feladataira: a nagyobb vontatók által hozott tehervonatokat kell rendeznie, a további útvonaluknak megfelelően. A végén pedig a saját szerelvényével visszatér a telephelyére, így nyíltvonali működés közben is látható lesz. A rá jellemző hangokat pedig a Digitools most elkészült 22 pólusú dekódere produkálja, természetesen autentikus forrásból, a füstibeli A26 040-esről felvéve.

Ez pedig a Brawa, ESU hanggal, még tavalyról:

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Átkozott sorompók Szerbiában

iho/vasút   ·   2020.12.01. 18:00

Vajdaságban, de inkább egész Szerbián lassan már nem is újdonság, ha egy nem működő fény- és félsorompóval biztosított, vagy esetleg éppen működő berendezésű, esetleg csak kitáblázott közúti-vasúti átjáróban baleset történik.