Elektromos Mercedes-Benz buszalváz Brazíliából

Kiss Bertalan   ·   2021.09.18. 15:00
20210826_a99446386443465792a266c74f732f9d_img-7567

Bemutatták az első, eO500U típusú, járóképes, akkumulátoros üzemű buszalvázat, amely a São Paulo-i üzemben készült; a sorozatgyártás 2022-től indul. Az alvázakat nemcsak Latin-Amerikában, hanem Európában és az óceániai piacokon is értékesítik független karosszáló cégeknek.

A Mercedes-Benz piacvezető alvázbeszállító a dél-amerikai buszkarosszálóknak, de az elmúlt néhány évben a dinamikusan növekvő elektromos városibusz-értékesítések magukkal hozták, hogy legyen saját, helyi gyártású megoldása is a kínai komplett buszdömpinggel szemben. A németországi gyártású, nálunk is ismert elektromos Citarókat ott nem értékesítik.

Az elektromosbusz-projekt még 2018-ban kezdődött és 2022-ben fejeződik be teljesen, összesen 2 milliárd 400 millió reál (135 milliárd 120 millió forint) értékben, ebből mintegy 100 millió reált (körülbelül 5 milliárd 630 millió forintot) csak az új buszalváz kifejlesztésére költöttek.

Lényeges konstrukciós különbség, hogy minden egységnek, berendezésnek itt az alvázon kellett helyet kapnia, ellentében egy komplett autóbusszal, mert azt a kivitelező cég már nem bontja, bonthatja meg, ugyanakkor itt is elő kell készíteni például az utastér áramellátását, a klímaberendezés csatlakozását, míg a kábeles töltőcsatlakozáshoz már lehet, hogy új fedelet kellene kialakítani.

Az eO500U típusjelű buszalváz

A már emíltett latin-amerikai mellett európai és óceániai piacokra is fogják szállítani, gondoljunk csak Spanyolország és Portugália hagyományosan karosszáló autóbuszgyártóira vagy az ausztrál és új-zélandi cégekre. Az alváz prototípusát Németországban vetették alá tartós teszteknek.

Az új, elektromos, kéttengelyes alvázra már elkészült az első, brazil piacos, végig alacsonypadlós, akár mindkét oldalt 2+2 ajtós BRT kivitel is. Az alvázra maximum 13,2 méteres karosszéria kerülhet, a minimum hatótáv 250 kilométer egy töltéssel. A meghajtó villanymotor a hátsó tengelybe van építve, retarder és visszatöltő funkcióval, míg a fékrendszer EBS-szel rendelkezik.

Még szerelés közben

A Mercedes-Benz 65 éve van jelen gyártóüzemmel is a braziliai piacon és mindig az élenjáró műszaki megoldásokat alkalmazta. Az elektromos meghajtás mellett még kiemelt szerepet kapnak a biodízel és HVO-meghajtású motorok is az autóbuszos közlekedésben, hiszen nem lehet az egész világot egyik napról a másikra zéró emisszóssá tenni jogi szabályozással.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek