Élet a 60-ason

Tili Kornél   ·   2015.08.17. 11:15
aa40067

Viszonylag keveset hallani az ország délnyugati csücskében kanyargó 60-as számú Gyékényes–Barcs–Pécs vonalról. Jópár éve már annak is, hogy Piroskák koptatták a síneket. Az elmúlt hónapokban viszont felélénkült a teherforgalom köszönhetően a 41-es vonali vágányzár miatt. A Dombóvár–Gyékényes közötti elegyeket a 60-asra terelték, így újra igazi nagydízelek is csattogtak a mára már igencsak leromlott állapotú pályán. Történetesen a tehervonatok legfeljebb 40 kilométer per órával közlekedhetnek a teljes vonalon. De a gyors- és személyvonatok sem száguldozhatnak sokkal gyorsabban.

Pőrekocsikból álló kerülős teher Barcs előtt. A Szergej átemelte a vonat eredeti gépét, a Szöcskét is<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(fotók: Tili Kornél)

A vonalon évek óta rendszeressé váltak nyaranta a terelések, mert a Dombóvár–Gyékényes vasútvonal szintentartása már csak hosszabb ideig tartó vágányzárakkal oldható meg. Üdítő változatoságot hozott a somogyi vonalra a GYSEV Ludmilláinak megjelenése is 2013-ban.

Tolatós tehervonatok tekintetében erős ingadozást mutat a környék. Barcsot Pécs felől szolgálják ki rend szerint 628-as mozdonyokkal. A pár vagon fás East és tartályt leszámítva Barcsról időnként gabonafélével megrakott irányvonatok is indulnak. Berzence és Vízvár állomásokat Gyékényes felől szolgálják ki „mikor mi jut rá” alapon. Bezzeg régen: alig tíz éve még a kanizsai Púposok egyike szolgált a Gyékényes–Barcs tolatóson.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Átkozott sorompók Szerbiában

iho/vasút   ·   2020.12.01. 18:00

Vajdaságban, de inkább egész Szerbián lassan már nem is újdonság, ha egy nem működő fény- és félsorompóval biztosított, vagy esetleg éppen működő berendezésű, esetleg csak kitáblázott közúti-vasúti átjáróban baleset történik.