Életet ment a közösségi biciklizés

MTI/iho   ·   2018.04.24. 19:47

A Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal) kutatói Európa tizenkét legnagyobb közösségi kerékpáros rendszerének adatait elemezték. Az Environment International című folyóiratban megjelent tanulmány szerint jelenleg évente öt halálozást akadályoz meg és 18 millió eurót (5,6 milliárd forintot) takarít meg az, hogy sok autós közösségi kerékpárra váltott.

A tizenkét legfontosabb európai szolgáltató mindegyikének több mint 2000 kerékpárját lehet kölcsönözni. A cégek Belgiumban, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Lengyelországban és Spanyolországban működnek. Kilenc hagyományos biciklit ad kölcsön, kettő elektromost és mechanikust, egy madridi cég csak elektromost. A kutatók kidolgozták az egészségi hatások értékelésének módszerét. Azt is elemezték, milyen egészségi előnyökkel és kockázatokkal jár, ha autó helyett közösségi kerékpárt használnak az emberek.

Közlekedési adatokat, egészségi felméréseket, légszennyezettségi mérési eredményeket és közlekedési balesetek adatait használták fel. Megbecsülték a testmozgás hiánya, a közlekedési balesetek és a légszennyezés miatti halálozások számát, majd a nagyobb kerékpárhasználat miatt megelőzhető halálok számát. Az eredmény az volt, hogy minden vizsgált városban jót tesz az egészségnek a közösségi kerékpározás.

Párizs érte el a legjobb eredményeket, ahol évente 2,5 életet mentett az autóról biciklire váltás. Itt működik Európa legnagyobb közösségikerékpár-rendszere több mint 23 ezer kerékpárral és naponta több mint 110 ezer kerékpárúttal.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.