Elfogadhatatlanul bánik a Wizz Air az utasokkal, bekeményített a hatóság

iho/repülés   ·   2023.07.31. 12:00
wizz_luton

Többmillió fontnyi kártérítést nem fizetett ki az ultrafapados Wizz Air a késések és járattörlések miatt lehetetlen helyzetbe került utasainak, az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága fellépett az utasjogok érvényesítése érdekében.

Az Egyesült Királyságában betelt a pohár, rengeteg a panasz, a per amiatt, hogy a fapados légitársaságok nem tesznek eleget utasjogi kötelezettségeiknek. Tavaly a Ryanairral szemben lépett fel az Egyesült Királyság Polgári Légiközlekedési Hatósága (UK Civil Aviation Authority, CAA), most a Wizz Air került a szervezet célkeresztjébe. A CAA keresete olyan járatokra vonatkozik, amelyek 2022. március 18-ától indultak vagy érkeztek az Egyesült Királyság repülőtereire. A hatóság azok után aktivizálta magát, hogy különösen nagy számú észrevétel érkezett be hozzá, mivel a légitársaság nem fizeti ki az utasoknak adott estben járó kártérítést – összesen többmillió fontról van szó. Az elmúlt hónapokban számos, a légitársaságot elmarasztaló bírósági ítélet is született az Egyesült Királyságban. 

A légiközlekedési hatóság most utasította a Wizz Airt, hogy változtassa meg irányelveit és eljárási gyakorlatát, és következetesen tartsa be a járatkimaradások, -késések és -törlések esetén felmerülő utasátirányítási (transzferek) és ellátási kötelezettségeit. Paul Smith, a CAA megbízott vezérigazgatója szerint ahogy „... ahogy a Wizz Air az utóbbi időszakban az utasokkal bánt, elfogadhatatlan". Hozzátette, a légitársaságoknak késés, vagy járattörlés esetén „teljesíteniük kell az utasokkal szembeni kötelezettségeiket, az utasok pedig joggal várják el, hogy panaszaikat és panaszaikat gyorsan és hatékonyan orvorolják, vagyis azt, hogy a légitársaságok tisztességesen, az előírásoknak megfelelően kezeljék őket."

Jogsértő magatartása miatt a légitársaságot korábban már itthon is megbüntették.

Ugyanakkor a Wizz Air ígéretet tet arra, hogy felülvizsgálja a vonatkozó irányelveit, egyúttal változtat eljárási gyakorlatán, főleg és az utasokkal folytatott kommunikációján. Beleegyezett abba is, hogy újraértékeli a repülések pótlólagos költségeivel, a transzferekkel (amikor a helyettesítő járat egy másik repülőtérről indult), valamint a szállodai kiadásokkal összefüggő követeléseket. Így van esély arra, hogy azok az utasok, akiknek a követeléseit tévesen utasították el, megkaphassák a törvényesen nekik járó összeget. 

Tavaly egy nyolcezer utas bevonásával készült felmérés alapján a Wizz Air lett az Egyesült Királyság legrosszabb légitársasága: a Wizz mindössze egycsillagos minősítést kapott (a lehetséges ötből) a beszállás és a váróhelység környezetének körülményeire, továbbá az üléskényelemre. Járatainak mindössze 56 százaléka érkezett meg időben az Egyesült Királyságba, ráadásul ezeknek két százaléka három óránál is többet késett. A legjobban egyébként a Jet2 szerepelt, a Ryanair lett az utolsó előtti...

A Wizz a légiközlekedési alágazatban tapasztalható munkaerőhiánnyal magyarázta a kialakult helyzetet, és szerintük késések vagy járattörlések esetén mindig van elérhető, az utasokat támogató képviselője az adott repülőtéren.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

Tükröm, tükröm!

iho/repülés   ·   2024.04.16. 16:00

Micsoda ötlet! A koreai fapados Jin Air tükröket szereltetett a fedélzeti poggyásztartókba. Nem kell már az ülésen tipródni, hogy kiderüljön, van-e még hely a csomagunknak.