Elindult a répaszezon

iho   ·   2023.09.26. 13:00
reparch

A Rail Cargo Hungaria 2024. január végéig összesen 450-470 ezer tonna terményt továbbít a kaposvári cukorgyárba, mintegy 40 magyarországi berakóhelyről.

A hazai piacvezető árufuvarozó vasúttársaság, a Rail Cargo Hungaria (RCH) megkezdte a cukorrépa beszállítását a Magyar Cukor Zrt. kaposvári gyárába és ezzel megkezdődött a 2023. évi cukorrépakampány. Az alapanyagot vasúton az RCH fuvarozza, a termés fennmaradó mintegy 50 százaléka közúton jut el a gyárba – tudtuk meg az RCH sajtóközleményéből.

A magyar gazdák idén a tavalyinál lényegesen nagyobb termőterületen, 14 ezer hektáron vetettek cukorrépát a gyár számára. Az augusztusig kedvező időjárás magas termésátlagot eredményezett, így a becslések szerint ez hektáronként átlagosan 62-65 tonna körül alakul, a termény cukortartalma várhatóan átlagos lesz.

Napi négy cukorrépavonat

A kampány tervezett 125-130 napja alatt a társaság szerelvényei összesen több mint 150 ezer kilométert tesznek meg, és naponta átlagosan négy cukorrépa-vonatot közlekedik majd a magyar vasúti hálózaton. Nem ritka, hogy a Rail Cargo Hungaria vonatai 450 kilométernél távolabbról is fuvaroznak terményt. 

Bácsalmásról már idén ősszel is indult két rakott szerelvény Kaposvárra (fotó: Vörös Attila)

Nehéz külső feltételek 

A tavalyi kampányidőszakhoz képest csökkent ugyan a vontatási villamosenergia ára, azonban még mindig többszöröse a korábbi évek árszintjének. Emellett a vasúti infrastruktúrán folyó számos pályafelújítási munka nehezíti és drágítja a vasúti fuvarozást a közúttal szemben, és állítja kihívás elé az RCH-t. A kampány lebonyolítása magas szintű logisztikai szervezettséget igényel annak érdekében, hogy az RCH teljesíteni tudja a megnövekedett fuvarfeladatot. 

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kisvasút Városi vasút Vasútmodell Kiemelt ajánlatok

Indóház, XX/2. 2024. április–május, a kötöttpályás olvasnivaló

iho.hu   ·   2024.04.03. 14:14

Dióhéj: szomorú Szergej-sors, avagy hol Dombóvár állott, most kőhalom; a MÁV V46 sorozatú villamos mozdonyai, a Szöcskék; a világ legnagyobb számban megépített és forgalomba helyezett motorvonata, a Ganz-MÁVAG D1; Délkelet-ázsiai fejlődési pályák szigeti rónákon és esőerdőkben, őszinte kritika az A.C.M.E M63-asáról.