Elkészült a Csepeli Gerincút első szakasza

iho/közút   ·   2012.11.23. 06:07

Az új út gyorsabb és környezetkímélőbb közlekedést tesz lehetővé nemcsak a városrész lakói, hanem az agglomerációban élők számára is. A most befejeződött projekt keretében a Csepel belvárosának közlekedését tehermentesítő útszakasz első 2,5 km-es szakasza készült el, amely a Weiss Manfréd út–Szállítók útja csomópontot és a Posztógyár utcát köti össze. A projekt összköltsége közel 7,2 milliárd forint, amelyhez az Európai Unió 3,9 milliárd forint támogatást nyújtott. A városrész közlekedését jelentősen javító Csepeli Gerincút most elkészült első szakaszát január 15-étől Teller Ede útnak hívják. A Weiss Manfréd úttól kezdődő 2×2 sávos városi főút 70 kilométer per órás közlekedési sebességet tesz lehetővé.

A kettős záróvonallal és terelőszigettel elválasztott új útszakasz a Posztógyár utcáig tart, és azon keresztül tér vissza a II. Rákóczi Ferenc útra, így elkerüli Csepel sűrűn lakott központját. Az új útnak köszönhetően élhetőbb lesz Csepel belvárosa, hiszen a teherforgalom és a személygépjármű-forgalom jelentős részben kiszorul a kerület belső részeiről. A Csepeli Gerincút első szakaszának átadásával kisebb lesz a kerület lakóövezetein átmenő forgalom, ezáltal jelentősen csökken a por- és környezetszennyezés is. Az út építése során fokozott figyelmet kapott a forgalom okozta zajártalom csökkentése. Ezért épült zajárnyékoló fal a hatósági engedély alapján minden környezetvédelmileg indokolt helyen, összesen 3700 m2 felülettel, emellett passzív zajvédelmet is létesített a BKK. A környezet védelme érdekében 2300 fát és 14 000 cserjét ültettek el, egyúttal megközelítőleg 59 000 négyzetméter füvesítésével növelték a zöldfelületeket is. Ugyancsak a projekt keretén belül a megépült új út teljes nyomvonalában kiépítették az útvíztelenítő csatornát és a közvilágítási rendszert, megújultak az érintett közművek, valamint közel 1 kilométer hosszan dunai bevezetésű csapadékvíz főgyűjtőt építettek ki árvízvédelmi zsilipműtárggyal a Budafoki úton.

Az átadott első ütem keretében 9 jelzőlámpás csomópont is létesült, amelyek közül a Weiss Manfréd úti csatlakozást az Európában viszonylag újnak számító körgeometriájú jelzőlámpás csomóponttá alakították, melynek nagy áteresztőképessége gyorsabban megszünteti a forgalmi torlódásokat. Összehangolt forgalomirányítású jelzőlámpás csomópontokat építettek ki a Budafoki útnál, a Vermes Miklós utcánál, a Károli Gáspár utcánál, a Karácsony Sándor utcánál, a Betű utcánál és a Posztógyár utcánál, de új jelzőlámpás csomópont épült a Betű utca és a Posztógyár utcák II. Rákóczi Ferenc utcai csomópontjaiban is. Az új 2×2 sávos forgalmi közút keresztmetszeti kialakításának megfelelő nyílásméretű híd is épült a munkálatok során a H7-es HÉV vonalán.

A 2,5 kilométeres új útpálya kivitelezése az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával a Közép-Magyarországi Regionális Operatív Program (KMOP) részeként valósult meg 7,2 milliárd forintból, melyből az EU-támogatás összege 3,9 milliárd forint.

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Életnagyságú Lego-villamos Budapesten!

iho/vasút   ·   2024.11.21. 08:30

Bár a színes kockákból épült Lego Vilin nem lehet utazni, vidám megjelenésével rendkívüli látványt nyújt. A világszinten is egyedülállónak számító építményt a Deák Ferenc téren lehet megcsodálni az adventi időszakban.