Elkészült az első Tasiro
Elkészült és már próbáit teljesíti az első magyar hibridmotorvonat, a Tasiro. A négy részes Talent motorvonat egyik egységét, az áramszedő nélküli vonófejet egy fél Desiróval cserélték ki Istvántelken. A megoldásnak köszönhetően az átegybeépített motorvonatok immár felsővezeték nélküli pályákon is tudnak közlekedni. Mivel mind a Talentek, mind a Desirók Jacobs-forgóvázas, csuklókapcsolattal rendelkező járművek, a kocsiszekrények összeillesztése nem okozott sok gondot.
Az alapötletet egyébként az adta, hogy a Talentek nagyon alacsony üzemkészsége miatt sokszor kellett segélymozdonyt igénybe venni. A Tasiro ezt a problémát is megoldja, hiszen minden esetben lesz a vonat egyik végén egy független, dízel motorkocsirész. Így az esetleges meghibásodás esetén a segélygépre várás időtartamát is meg lehet spórolni. A MÁV-Start az új fejlesztéstől nem csak a jobb járműkihasználást, de a menetrendszerűség javulását is reméli.
Természetesen a Tasirókon is van már wifi, és 230 Voltos dugaljak az utastérben. A programnak folytatása is várható, további Tasirók a nyárra készülhetnek el. Ezen felül hogyha Miskolc nem tudja majd szinten tartani a Hernyó becenevű BDVmot-okat, akkor az orosz Uzsgyi motorkocsik bevonásával Hergyi motorvonatok is készülhetnek majd.
* * *
Indóház Online - Hivatlan oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a holdon, a síneken vagy a sínek mellett, a tűzön vagy a vízen történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!