Elkészültek az utolsó Class 66-osok

iho/vasút   ·   2016.02.26. 16:15
400px_class66

A gyártó Electro-Motive Diesel (EMD) szerinti utolsó Class 66-osokat a napokban vette át a walesi Newport kikötőjében a GB Railfreight (GBRf). A vasúttársaság a 66773–66779 pályaszámokat viselő hét géppel együtt hetvennyolc „Téglát” fog használni.

Az utolsló Class 66-osokat emeli be a daru Wales, Newport kikiötéjében. A gépeket az eddigi dízelmotorral már nem rendelhetik az EU-tagállamok (fotó: Global Rail News)

Az International Railway Journal arról ír, hogy a JT42CWR gyári sorozatjelű, hattengelyes, dízel–elektromos mozdonyok első példányait 1998-ban vette át a ma már DB Schenker Rail UK-ként létező English, Welsh & Scottish Railway. Az EMD hatszázötvennél is többet értékesített a 2460 kilowatt teljesítményű nagydízelekből számos európai fuvarozó- és lízingcégnek az elmúlt tizennyolc év során, sőt Afrikába is exportálták a sorozatot: az egyiptomi nemzeti vasút, az ENR negyven, a gaboni Setrag pedig hat Class 66-ost üzemeltet. A konstrukciót azonban napjainkra túlhaladták az Európai Unió emissziós előírásai: a gépeket hajtó EMD 710-sorozatú dízelmotorok a jelenleg elvárt IIIB helyett csak a IIIA-szintű emissziós előírásokat teljesítik, az ilyen erőforrásokkal szerelt járművek rendelésére vonatkozó türelmi időszak pedig 2014 végén lejárt.

Az EMD-t tulajdonló Progress Rail Services azonban már dolgozik az újgenerációs mozdonyokon, amelyek a világ bármely pontjáról érkező megrendelőknek megfelelőek lesznek, így a legújabb uniós előírásoknak is eleget tesznek majd – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek