Elővárosi vasútfejlesztés a 2-es vonalon

MTI   ·   2011.12.15. 10:35

A projekt az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedés Operatív Program (Közop) részeként valósul meg, a mintegy 19 milliárd forintos fejlesztés a Kohéziós Alap (KA) társfinanszírozásával, 85 százalékban európai uniós forrásból, 15 százalékban magyar finanszírozásból valósul meg.

A fejlesztés a budapesti elővárosi vasúti közlekedés egyik legfontosabb szakaszát, a naponta 14 000 utast kiszolgáló Budapest–Esztergom vonalat érinti. A beruházás következtében csökkenni fog a menetidő, kiszámíthatóbb lesz a vasúti közlekedés. A megállóhelyek részleges átépítésével nő a vasúti személyszállítás színvonala, az új P+R parkolóknak köszönhetően pedig javul a megállóhelyek elérhetősége.

A 2-es vonalon korszerű motorvonatok járnak, már csak a pályát kéne rendbe tenni<br>(fotó: Arnold Balázs)

Pilisvörösvár és Esztergom között 32,7 kilométeren tervezett vasúti pályafelújítás mellett két kilométeren forgalmi kitérőt is építenek.

A Piliscsaba és Esztergom között a tervezett rekonstrukciós munkálatok eredményeként a sebesség a jelenlegi óránkénti 60 kilométerről 70–100 kilométerre nő, így a teljes Pilisvörösvár–Esztergom közötti szakaszon várhatóan 10-15 perccel rövidebb lesz a menetidő.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

106-os vonal: a vasút mint zavaró tényező

Károly Szabolcs   ·   2025.10.18. 12:00

Október 18-án késő este jó időre, ha nem végleg elmennek az utolsó vonatok az ország egyik legjelentősebb vicinálisán, Debrecenből Nagykerekibe és vissza. A repülőtér és az akkumulátorgyár terjeszkedésének útjában álló vasút a tervek szerint új nyomvonalat kap – majd egyszer...