Elrajtolt a Volvo Ocean Race

iho/hajózás   ·   2011.11.05. 14:08
VORTelefonica400

A spanyol Alicantéból indulnak a versenyzők, és várhatóan jövő július 3-án futnak be az írországi Galway-be.

Az első etapban Fokvárosig kell eljutniuk a 11 fős hajóknak, a 6500 tengeri mérföldes táv legyőzésére 20 napjuk van a csapatoknak. A továbbiakban pedig Abu-Dzabi, Sanya, Auckland, Itajai, Miami, Lisszabon és Lorient érintésével érnek vissza Európába. Minden etap egy-egy kikötői versennyel indul, így Alicantéban is túl vannak már a lavórcsatának is nevezett megmérettetésen a csapatok.

A 2001-ben útjára indult versenysorozatra idén 6 csapat indul: a Groupama Sailing Team, a Puma Ocean Racing powered by Berg, a Team Telefónica, az Abu Dhabi Ocean Racing és a Team Sanya.

Az alicantei kikötőben a szponzoroktól roskadozó hajók Fotó: Paul Todd, Volvo Ocean Race

A versenyzők alaposan megszenvednek a hírnévért és a győzelemért: egy-egy etap körülbelül 20 napos, ez idő alatt nem vihetnek friss élelmiszert a fedélzetre, csak egy váltás ruhájuk van, –5 és +40 fokos hőmérséklet között kell elviselniük a versennyel együtt járó éhséget és alvásmegvonást, és életüket teljes egészében a kormányosra bízzák. A csapatokban legalább 2 főnek egészségügyi képesítéssel kell rendelkeznie, de van a fedélzeten vitorlakészítő, mérnök, és egy médiareferenst is ki kell jelölni, aki kezeli-karbantartja a hajón lévő kamerákat, és nyilatkozik is.

Az első, 12 308 kilométeres szakasz elején valószínűleg szoros csatát fognak egymással vívni a hajók, hogy kiismerjék egymás képességeit és taktikáját, de a Gibraltári-szorosnál már meg kell küzdeni az Atlanti-óceáni dagállyal. Onnan majdnem a brazil partokig, a Fernando de Noronha szigetcsoportnál található bójáig hajóznak. Ott valószínűleg délre fordul minden csapat, hogy elkerüljék az általában szélcsendes, de kiszámíthatatlan részeket. Taktikai csata várhatóan ezután fog kialakulni, hogy melyik csapat mikor fordul élesen keletre, a fokvárosi befutóig.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Földrengés helyett útkeresés a vasúti árufuvarozásban

T. Hámori Ferenc   ·   2024.02.19. 15:00

Két éve még „földrengést” vártak a vasúti áruszállításban érdekelt társaságok a vontatási energia árának drasztikus emelkedése miatt. Bár az áramár csökkent, a kargócégeket továbbra is foglalkoztatja a fuvardíj-kalkuláció tervezhetőségének kérdése, de még ennél is jobban az, hogy a honi vasút infrastruktúrájának állapota erősen kifogásolható, a lassújelek, a tengelyterhelés-korlátozások pedig nem előnyükre befolyásolják a társaságok működési eredményeit.