Emirates: ötvenmillió adag vakcina, ötven célállomásra

iho/repülés   ·   2021.04.05. 09:00
Emirates SkyCargo

A teljes 777-es flotta aktív, a gazdaságos működés a társaság szerint 2022-re állhat helyre.

Az Emirates SkyCargo a légi teherszállítók közül a világon elsőként ért el egy fontos mérföldkőhöz: hatféle Covid-19 elleni védőoltásból már több mint 50 millió adagot, továbbá több mint 100 tonna fecskendőt szállított a világ különböző pontjaira Dubajon keresztül – adja hírül a társaság szerkesztőségünkhöz eljutatatott közleménye. A 220 tonnányi védőoltást a légitársaság közvetlenül a gyártóhelyekről szállította a célállomásokra, a Dubajban speciálisan erre a célra kialakított raktározó és elosztó központján keresztül. 

A megnövekedett igények kielégítése érdekében az Emirates SkyCargo az egyik első olyan légi árufuvarozó volt a világon, amely a járvány kitörése után utasszállító repülőgépeket használt teherszállításra, főként a védőfelszerelések és egyéb alapvető szükségleti cikkek szállítására. A vállalat egy év alatt több mint 27 800 repülést hajtott végre átalakított utasszállító repülőgépeken több mint 125 célállomásra világszerte. Az Emirates SkyCargo nagyjából 100 ezer tonna alapvető szükségleti cikket szállított, többek között gyógyszereket és élelmiszereket a világ több mint száz városába, köztük Budapestre: 2021. március 17-én már a tizedik ilyen járat érkezett a magyar fővárosba, hangzik a közlemény.

Más források szerint a légitársaság jelenleg a járvány előtti kapacitása hetven százalékát használja, kilencven desztinációra repül és az Emirates továbbra is az egyik fontos  lehetőség az interkontinentális repülésekre, a cég vezetése 2022-re várja a profitábilis üzemeltetés visszaállását, amint az oltások hatása begyűrűzik. Tegyük hozzá, ez optimistább előrejelzés, mint sok más nagy légitársaságé.

Amikor egy évvel ezelőtt az utasszállítás teljesen leállt, ez egyben az Emirates cargo-kapacitása hetven százalékának elvesztését jelentette, hiszen az áruszállítás nagy része az utasszállító gépek padlószint alatti poggyászterében történt. Ezért volt fontos tavaly az utasszállítók beállítása teherszállításra, ennek során nemcsak a raktérben, hanem az utaskabinban is utaztak az áruk, elsősorban egészségügyi felszerelések, az üléseken, a fejfeletti rekeszekben, illetve sok esetben az ülések kiszerelésével nyert felületen a gépek economy-kabinjaiban.

Ma az Emirates már a teljes 777-es flottáját használja, mind utas, mind teherszállítási feladatokra, és ez nyilván egyben alaposan megnövelte az áruszállítási volument is.  

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek