Emirates: ultrahosszú vonal, ultranagy kapacitású gép

iho   ·   2016.02.25. 13:45
cim

Néhány nap múlva, március 1-jén indul a társaság első Dubai–Auckland járata, az útvonalon egy Boeing 777-22LR-t üzemeltet majd az Emirates, ami kevesebb, mint 16 óra alatt fogja megtenni a több mint 14 ezer kilométeres távolságot, és 17 óra 15 perc alatt a visszautat.

A társaság egyik Boeing 777-200LR ultranagy hatótávolságú gépe

Az Emirates rugalmasan módosítható útvonalakkal, a hátszél erejének kihasználásával és az ellenszél elkerülésével csökkenti a repülőgép levegőben töltött idejét. Ezzel, illetve az ausztráliai köztes megálló kiiktatásával, akár 3 órával rövidebb idő alatt képes teljesíteni a légitársaság a Dubai–Auckland távot. Ez nemcsak az utasoknak jó hír, ugyanis ezáltal – összhangban az Emirates környezettudatos működéssel kapcsolatos céljaival –, csökken az üzemanyag-felhasználás is, hangsúlyozza a nyitásról szóló közlemény.

A rugalmas útvonalak kialakításában – az éppen adott szélviszonyoknak és egyéb körülményeknek megfelelően – az Airservices Australia és az Airways New Zealand kulcsszerepet játszottak. A Boeing 777-200LR típussal teljesített útvonal jelentős része az Ausztrália fennhatósága alá tartozó légtérben történik majd, az Airservices Australia – amely szervezet a világ légterének tizenegy százalékát felügyeli – pedig az utóbbi évtizedben szorosan együttműködött az Emirates-szel az utak optimalizálásában, és az aucklandi járaton használt új technológiák gyakorlati felhasználásában.

A kétosztályos 380-ason a teljes alsó szint és a felső szint első része economy

A Boeing 777-200LR ugyanolyan szárnyfesztávolsággal rendelkezik, mint a 777-300ER, de képes akár 8400 tengeri mérföld teljesítésére, 266 utassal a fedélzeten. A non-stop járaton tizenhárom légiutas-kísérő és négy pilóta teljesít majd szolgálatot a pihenő idők betartása érdekében. Az Emirates flottája 249 szélestörzsű repülőgépből áll, közöttük 74 kétemeletes Airbus A380-assal és 155 Boeing 777-essel, amelyekből összesen tíz a hosszú távú Boeing 777-200LR – olvasható a közleményben.

És akkor egy másik gépptípusról, amelynek az Emirates a flottavezető üzemeltetője, jelenleg a már említett 74 géppel. Az egész iparág érdeklődését felkeltette, amikor az Airbus és az Emirates bejelentette a kétosztályos, 615 utasra berendezett A380-as beállítását a vonalhálózatba, először a Dubai–Koppenhága vonalon.

A 615 üléses 380-asok egyike: kívülről ugyanolyan, mint a többi 73 Emirates-óriás

A lényeg, hogy a társaság többi kétszines óriásgépével ellentétben ezek a változatok nem kapnak első osztályú luxuskabinokat, a prémium-kategóriát „csak” 58 business-ülés képviseli a felső szint hátsó traktusában (nyilván mert így meg lehetett tartani az eredetileg is oda tervezett bárt illetve szalont), a felső szint elülső részére és a teljes alsó szintre összesen 557 economy-ülést szereltek. Ami azt jelenti, hogy ennek a gépnek az economy-utasszáma nagyobb lehet, mint a többi Emirates-380-as teljes kapacitása. (Load-factor adatot nem kaptunk a társaságtól, nagyon durva számítás szerint a gépeken átlag 490 utas lehetett járatonként, vagyis ez, megintcsak elnagyoltan, 80 százalékos kihasználtságot jelent.)

Az első ilyen gépet először a Dubai szalonon mutatták be, első járatát december elsején teljesítette Koppenhágába, az újabb példányok beérkezésével már összesen négy kétosztályos 380-as repül a flottában, és ezek eddig több mint 450 járaton összesen több mint 220 ezer utast szállítottak, a dán fővároson kívül a Dubai–Bangkok, –Manchester és –Kuala Lumpur vonalon, érdekes, hogy az eredetileg szintén tervezett gatwicki nagykacitású járat még nem indult be.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.