Érkeznek Irak kínai intercity-motorvonatai

iho   ·   2014.02.26. 19:55
400px_irr_csr_ic

Az IRR még 2012 decemberében az iraki fővárosban, Bagdadban írta alá a tíz motorvonat beszerzéséről szóló, 115 millió dollár értékű szerződést a kínai Dongfang Electric Corp-pal. Az IRR a szerződés alapján a teljes ár tíz százalékát fizette ki előlegben, a fennmaradó összeget részletekben, az egyes vonatok szállításakor kell átutalnia a közel-keleti ország vasútjának.

A Railway Gazette arról ír, hogy a távolsági intercity-forgalomra szánt, tízkocsis vonatokat a CSR Sifang az iraki forró, sivatagos éghajlatot figyelembe véve tervezte meg. A normál nyomtávú szerelvények két végén egy-egy dízelmotor-hajtású vonófej biztosítja a mozgási energiát, amelyek akár százhatvan kilométer per órás tempóra is gyorsíthatják a vonatokat. A vonófejek között nyolc, acélvázra épített betétkocsi található.

Irakba tíz, kínai gyártású, korszerű távolsági intercity-szerelvény érkezik, minden földi jóval<br>(fotó: CSR)

A korszerű, magas elvárásoknak is megfelelő vonatok utastere légkondicionált. A hosszú távú utak során összesen 343 ülő- és fekvőhely, étkezési lehetőség, valamint fedélzeti szórakoztató rendszer áll az utasok rendelkezésére. A járműveket adat- és hibadiagnosztikai rendszerrel is felszerelik.

Az IRR a motorvonatokat elsősorban a főváros Bagdad és Baszra, valamint az ország délkeleti részén található Umm Qasr között tervezi közlekedtetni. A szerelvényeket a CSR Sifang csingtaoi üzemegysége építi meg – számol be az International Railway Journal.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Személyvonat siklott ki Lengyeltótiban

MÁV/iho   ·   2024.06.18. 10:20

A Desiro három tengellyel lépett ki a sínekről. A Kaposvár–Fonyód vonalon és a Helikon interrégióknál jelentős késéssekkel kell számolni. Az eseményhez a dombóvári segélyvonat vonult ki.