Esztergomi vonal: itt az új menetrend, Hörgőkkel!

iho   ·   2015.08.31. 11:15
00kicsiuj

„További intézkedésig” – írja a MÁV-Start honlapja az új menetrendre kattintva. Azaz még ez sem a végleges, de legalább az óránkénti két vonat megvan a Nyugatiból Esztergomba, még ha nem is ütemesen. Budapest-Nyugati pályaudvarról a reggeli felfordulást követően (4.36-kor, 5.36-kor majdnem mindenhol megálló, végigmenő vonat, 5.20-kor piliscsabai „kirohanós”, 6.10-kor ismét egy végigmenős) minden óra húsz perckor Vasútmúzeumot és Aranyvölgyet kihagyó, és minden óra 54 perckor csak munkanapokon közlekedő gyorsított vonatok járnak. Páratlan irányban reggel 6.53-kor és 7.38-kor indul Piliscsabáról sűrítő járat a hivatásforgalomnak kedvezve, de a menetrendet napközben a nyugatis érkezésekhez igazították: minden óra tízkor (munkanapi gyorsított) és negyvenkor érkezik Budapestre személyvonat. A menetidők? A G72-es személyvonatok egy óra huszonhat perc, az S72-es gyorsítottak egy óra tizenhárom, egy óra tizenhét perc alatt (a kihagyott megállók számától függően) küzdik le az ötvenhárom kilométeres utat. Az augusztus 20–31. között érvényben levő menetrendben a személyvonatok teljes menetideje másfél óra volt.

Az igazi nagy durranás az utasok és a vasútbarátok, -fotósok számára mégis a mozdonyos vonatok újbóli megjelenése. A nyolcvanas években rendszeres volt az akkor még hámános M41-esek húzta négy Bhv-, és egy vezérlőkocsi, az augusztus 31-ével bevezetett új menetrendben kissé korszerűsödött a kép. Remotorizált Csörgő (azaz Hörgő) vontatja a felújított 20-05-ös, Fecske-kocsikat. Az utasok a több férőhellyel, a vonatok barátai újabb fotótémával gazdagodhattak. Az utolsó, mozdonyos szerelvények 2006 január elején közlekedtek, a hírek szerint a jelenlegi négy Bhv kocsit hamarosan Ganz Bmx kocsik fogják felváltani.

Mozdony vontatta szerelvény a 2-esen, rég láttunk ilyet!<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(Tóth Dávid felvételei)

A szándék egyértelmű: a vasút mindenképp a 10-es főút tehermentesítését, a napi hivatásforgalom jelentős részének átvételét tűzte ki céljául, ám emellett a járulékos közúti beruházások, a külön szintű csomópontok kiépítése az autó- és autóbuszforgalom terhein is könnyítettek. Kialakulhat tehát egy igazi versenyhelyzet a sorompónál nem feltorlódó kocsisorok és az új pályán néha százzal is hasító vonatok között.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

És mit adhat nekünk a Talgo?

T. H. F.   ·   2024.03.04. 16:35

Bár a kormány a minap második lépcsőben is tárgyalt a magyar vasúti közlekedés versenyképessége szempontjából létfontosságú járműbeszerzésekről és infrastruktúra-fejlesztésekről, egyelőre csak azt tűnik egyértelműnek: egyik esetben sem várhatók gyors megoldások.