ETCS Százhalombatta és Pusztaszabolcs között

iho/vasút   ·   2018.05.10. 16:15
etcs-400

Így a válallat fogja szállítani a Trainguard 200 típusú vonatbefolyásoló rendszert ETCS 2-es szinttel és rádiós irányító-központtal (RBC), valamint két Trackguard Simis IS típusú elektronikus biztosítóberendezés szállítását és üzembe helyezését végzi el. A vonalon centralizált térközöket alakítanak ki. Az új megrendelés részét képezi hat Wayguard Simis LC típusú vasúti sorompó-berendezés, a teljes villamosenergia-ellátás, a szerelési munkák és a távközlési eszközök is. Az üzembe helyezés tervezett időpontja 2020 decembere.

A közép- és kelet-európai országok vasúti rendszereinek korszerűsítése érdekében indított nagyszabású programok keretében a szóban forgó projekt célja a magyarországi vasúti közlekedési rendszer kapacitásának növelése, a szolgáltatás minőségének javítása, valamint a vasúti közlekedés biztonságának és megbízhatóságának fokozása. Ebben úttörő szerepet játszik a határok átjárhatóságát segítő Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer A Siemens a Trainguard-megoldásával már a gyakorlatban bevált rendszereket és termékeket kínál valamennyi ETCS-alkalmazás pályamenti, fedélzeti és kommunikációs berendezéseit illetően – jelentette ki Michael Peter, a Siemens AG Mobility divíziójának világszintű igazgatója.

A huszonhat kilométer hosszú, kétvágányú szakasz a jelenleg rekonstrukció alatt álló Kelenföld–Százhalombatta vonal meghosszabbítása. Nagyobb projekt részeként folyik a magyar vasúthálózat modernizálása, melynek célja a Budapest és a horvát országhatár közötti vonal korszerűsítése, a mediterrán vasúti folyosó szűk keresztmetszetének kiküszöbölése. Az elvégzett fejlesztésének révén csökken az utazási idő, és mintegy 280 kilométer hosszban korszerűsödik a vasúti közlekedési rendszer.

Dr. Ludvig László, a Siemens Mobility Divízió magyarországi igazgatója elmondta, nagyon büszkék arra, hogy a Megrendelő őket bízta meg a vasúti csúcstechnológiájú rendszer kivitelezésével. A Siemens csoport tagvállalatai mellett igyekeznek hazai alvállalkozókat, beszállítókat is bevonni a teljesítésbe.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Milánó, Róma, München: újabb magyar fejlesztések Európa kötöttpályás hálózatában

iho.hu   ·   2025.08.13. 18:00

Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.