Eurostar: Még hét e320-ast kérünk!

MTI/iho   ·   2014.11.14. 13:45
eurostar0

Az Eurostar, amely a Londont Párizzsal összekötő Csatorna-alagúton is közlekedteti expressz járatait, hét további szerelvényt rendelt a német Siemens-től. Az új vonatokat várhatóan 2015 végén állítják forgalomba és 900 férőhellyel, 20 százalékkal növelik az Eurostar kapacitását. A modell nevét megváltoztatták Velaróról e320-ra, mivel a motorvonat 320 kilométeres óránkénti sebességre képes.

Nicolas Petrovic, az Eurostar vasúttársaság vezérigazgatója a vállalat új, e320-as szuperexpressze mellett a londoni St. Pancras pályaudvaron. A képre kattintva galéria nyílik

Az Eurostar 2010-ben tíz vonatot rendelt a Siemenstől. A Csatorna-alagút húsz évvel ezelőtti megnyitása óta összesen mintegy 150 millió utast szállított. Az Eurostar négy évvel ezelőtti döntése, hogy a Siemenstől rendeli meg a nagysebességű vonatokat, nagy felháborodást keltett az addig az Eurostar kizárólagos beszállítójának számító francia Alstomnál. A francia vállalat még bíróságra is vitte az ügyet, arra hivatkozva, hogy a Siemens által elnyert megrendelés ellentétes a közbeszerzési pályázatok európai szabályozásával. A pereskedést csak akkor szüntette be, amikor a francia állami vasúttársaságtól az SNCF-től kapott egy nagyarányú megrendelést.

Az Eurostar 55 százaléka az SNCF, 40 százaléka a brit kormány tulajdonában van, 5 százaléka a belga állami vasúttársaságé. London októberben jelentette be, hogy megválik az Eurostar részesedésétől. A tranzakciót a brit kormány 2015 első negyedévének végéig, még a májusban esedékes parlamenti választások előtt szeretné lezárni.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről,ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Kiemelt ajánlatok

Knorr-Bremse fékrendszerek a világ körül – 5. rész: Kötöttpályán Magyarországon I.

iho/vasút   ·   2022.05.14. 09:00

Sorozatunkban előző részeiben azt mutattuk be, hogy a Knorr-Bremse Budapest piacvezető vasúti fékgyártó vállalatként a világ mely távoli országaiba szállít fékrendszereket vonatok, metrók és villamosok számára. Képzeletben jártunk Afrikában, Ázsiában és a távoli Ausztráliában is. Számunkra a legérdekesebbek mégis azok a szerelvények, amelyekkel itthon találkozhatunk nap mint nap, amelyekben Budapesten tervezett és gyártott fékberendezések, fékvezérlő rendszerek és levegőellátó egységek gondoskodnak a biztonságos fékezésről.