Ezúttal Meilant vették célba

iho/repülés   ·   2023.01.03. 15:35
00_melian

Továbbra is tart a vajúdás, a kínai Comac C919 a típusengedély megszerzéséhez szükséges repülések újabb etapját teljesíti.

Évek óta megy a találgatás, hogy mikor állhat utasforgalomba a kínaiak új fejlesztésű madara: szűk öt évvel a típus szűzfelszállása után azonban a legfrissebb hírek még mindig az ellenőrző repülésekről szólnak: a B-919 A lajstromjelű, kéthajtóműves gép legutóbb a dél-kínai légtérben fordult meg, illetve szállt le a hajnani Hajku város Meilan nemzetközi repülőterén. A hivatalos közlés „száz órás” tesztelési folyamatot említ, az eljárás keretében ellenőrzik a C919-es üzemkészségét és megbízhatóságát.

Jelen állás szerint tehát jelentős csúszást szenved a program, hiszen a kínai gyártó 2020-ra tervezte a típusengedélyek megszerzését, majd 2021-re az első gépek átadását a China Eastern leány One Two Three Airlines-nak. Megjegyzendő, hogy a sanghaji Comac gyár ugyancsak egyfolyosós, rövid hatótávolságú, a C919-eshez képest kétharmad akkora kapacitású (70–105 utas) ARJ21-esének első sorozatgyártott példánya tizenhárom évnyi fejlesztést követően csak 2016-ban teljesítette első járatát.

A közepes hatótávolságú C919-est Kína a Boeing 737 MAX, illetve az Airbus 320-as piaci riválisának szánja. Eddig 815 megrendelés érkezett a típusra, kizárólag kínai légitársaságoktól. Az első gépet tavaly decemberben szállította le a gyártó a China Easternnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Repülés Hajózás Nagyvasút Légiközlekedés Belvíz

Brüsszel döntött: 2040-ig el kell készülnie a Budapest–Bukarest NSV-nek

iho.hu   ·   2024.06.17. 11:45

Jóváhagyták a TEN-T transzeurópai közlekedési hálózat fejlesztésére vonatkozó új uniós rendeletet, benne a magyar és a román főváros közötti nagy sebességű vasút megépítésére vonatkozó passzust. A döntés végleges, a hálózatot három lépésben fejlesztik tökélyre, a végső határidő 2050.