Ezúttal Meilant vették célba

iho/repülés   ·   2023.01.03. 15:35
00_melian

Továbbra is tart a vajúdás, a kínai Comac C919 a típusengedély megszerzéséhez szükséges repülések újabb etapját teljesíti.

Évek óta megy a találgatás, hogy mikor állhat utasforgalomba a kínaiak új fejlesztésű madara: szűk öt évvel a típus szűzfelszállása után azonban a legfrissebb hírek még mindig az ellenőrző repülésekről szólnak: a B-919 A lajstromjelű, kéthajtóműves gép legutóbb a dél-kínai légtérben fordult meg, illetve szállt le a hajnani Hajku város Meilan nemzetközi repülőterén. A hivatalos közlés „száz órás” tesztelési folyamatot említ, az eljárás keretében ellenőrzik a C919-es üzemkészségét és megbízhatóságát.

Jelen állás szerint tehát jelentős csúszást szenved a program, hiszen a kínai gyártó 2020-ra tervezte a típusengedélyek megszerzését, majd 2021-re az első gépek átadását a China Eastern leány One Two Three Airlines-nak. Megjegyzendő, hogy a sanghaji Comac gyár ugyancsak egyfolyosós, rövid hatótávolságú, a C919-eshez képest kétharmad akkora kapacitású (70–105 utas) ARJ21-esének első sorozatgyártott példánya tizenhárom évnyi fejlesztést követően csak 2016-ban teljesítette első járatát.

A közepes hatótávolságú C919-est Kína a Boeing 737 MAX, illetve az Airbus 320-as piaci riválisának szánja. Eddig 815 megrendelés érkezett a típusra, kizárólag kínai légitársaságoktól. Az első gépet tavaly decemberben szállította le a gyártó a China Easternnek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek