FAA: gyakorlottabb pilótákat a jobb ülésbe!
Még ebben a hónapban megjelenhet az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatal, az FAA új rendelkezése, amely az eddigi 250-ről 700 repült órára emelné az utasszállítók első tisztjeinek minimális repülési gyakorlatát.
Az Avweb cikke szerint az amerikai törvényhozásban elhangzott 1500 órás javaslat is, azok után, hogy a Colgan Air Q–400-asa Buffalo városában lezuhant, egyértelműen pilótahiba következtében, és a lehetséges okok között a kapitány mellett a gyakorlatlan és kimerült másodtiszt hibás tevékenysége is szerepel.
A javaslat szerint a 750 órás rendelkezés alól egyfelől a katonai kiképzésben részesült pilóták lehetnek kivételek, tehát ők ülhetnének az utasszállítók jobb ülésébe alacsonyabb óraszámmal, illetve azok, akik a négyéves repülőakadémiai program keretében szerezték meg a szakszolgálati engedélyüket. A repülőoktatási intézmények amerikai szervezete szerint az FAA valójában éppen a megbízhatóan alapos képzést nyújtó, négyéves akadémiák felé szeretné terelni az utánpótlásnevelést.
A szövetségiek egyébként, ugyancsak a Colgan balesetének tanulságai bázisán, alaposan átalakítanának más, most érvényes szabályokat is, többek közt a pilóták fáradtságával és a légitársaságok kikézési gyakorlatával kapcsolatban. Mint ismert, az FAA gyakorlata és szabályrendszere irányadónak számít más országok és zónák, így az unió hatósága számára is.