Fakultatívan járó szerelvények Szerbiában

iho   ·   2014.12.28. 11:15
fakul0

Szabadkáról naponta mintegy harminc vonat indul az ország különböző városaiba, havonta pedig mintegy 60–80 ezer utas fordul meg a szabadkai állomáson. Predrag Polovina, a szabadkai vasútállomás személyi szállítással megbízott osztályának vezetője a Magyar Szónak még a menetrendváltással kapcsolatos sajtótájékoztatón mondta el, nem közlekedik rendszeresen a Szabadka–Zenta–Nagykikinda között járó vonat.

– A legnagyobb gondot ez vonal jelenti. A menetrendet mindig az utasok száma és a rendelkezésre álló szállítóeszközök alapján határozzuk meg, és tulajdonképpen ez a két tényező az, ami alakítja, korrigálja a menetrendet. Fakultatív vonatok járnak, ami azt jelenti, hogy ugyan van menetrend, de jelenleg nem tudjuk azt ellátni, viszont dolgozunk azon, hogy biztosítsunk egy vonatot. Ez a legkevésbé kifizetődő járat. Sajnos pontosan annyi vonatunk van, ahány közlekedési vonalunk. Vagyis minden tervezett és nem tervezett javítás miatt egy vonal szinte mindig elszenvedi azt, hogy nem indíthatunk járatot. Nem engedhetjük meg, hogy nemzetközi vonalon ne járjanak a vonatok, ezért a Szabadka–Zenta–Nagykikinda az a vonal, amelyen kénytelenek vagyunk kihagyni az indulást. Három gép van javításon jelenleg Zomborban, illetve további huszonhét kisvonat érkezését várjuk a jövő év folyamán. Ahogyan ezek elkezdenek érkezni, újra indulnak majd járatok Zenta és Nagykikinda irányába is. Jelenleg sajnos valóban nincs lehetőség arra, hogy tartósan megoldjuk ezt a problémát, az pedig nem megoldás, hogy két napig jár a vonat, aztán három napot nem. Amíg nem tudjuk megoldani hosszú távon és megbízhatóan a szállítást, ezen a vonalon december 14-től nem közlekedik vonat – jelentette be Polovina.

Sinobusz a Szabadka–Zenta-vasútvonalon Gornji Breg közelében. Nem jár, mert nem mindig jut... (fotó: Garai Szakács László)

Az osztályvezető arról is beszélt, nőtt a röszkei járattal való találkozások száma, a korábbi négy átszállási lehetőség helyett hat járat megy Horgosig. Ezenkívül zajlanak a megbeszélések a Magyar Állami Vasutakkal, de a Horvát Vasutakkal is, hogy ne kelljen átszállni, hanem a vonatokat beengedjék az országokba.

– Horvátországgal a jövő évben befejeződhetnek a tárgyalások, így Gombosról Erdődön keresztül el lehet majd jutni Eszékre és Vinkovciba – emelte ki Polovina, majd hozzátette, hogy az év folyamán négy elektromotoros, kiváló állapotú és szolgáltatásokkal rendelkező, klímás vonat érkezett állomásukra, és a jövő év elejére elkészül a műszaki dokumentáció is. A legvalószínűbb, hogy Intercity vonatként a Szabadka–Belgrád-vonalon közlekednek majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

ÉNYGÖ gyakorlatilag készre jelenthető

iho/vasút   ·   2020.10.31. 15:00

Elkezdődtek a debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezet kialakításával összefüggő infrastrukturális fejlesztések: 2021 végére a vasúti összeköttetés a kiszolgáló létesítményekkel együtt megépül.