Finmeccanica: elad vagy vesz?

Molnár András   ·   2011.09.22. 20:00
sirio_lil

Az Ansaldo STS a jelző- és biztosítóberendezések, míg az AnsaldoBreda a kötöttpályás járművek piacán meghatározó, de a vállalatcsoport a hadi- és repülőiparban is komoly súllyal bír. Az utóbbi hetek híresztelései nyomán elterjedt, hogy az olasz óriást a General Electric (GE) fogja bekebelezni. Ezt a hírt sem az olaszok, sem az amerikaiak nem kívánták megerősíteni, de határozott cáfolat sem hangzott el.

Az AnsaldoBreda ETR-500 típusú nagysebességű szerelvényei leginkább a Ferrovia dello Stato (FS) szolgálatában váltak ismertté

Giuseppe Orsi, a Finmeccanica vezérigazgatója elmondta, keresik a megoldást, hogy növelhessék befolyásukat a piacon, és ehhez valószínűleg külső befektetőkre lesz szükség. A döntés azt követően született, hogy a cég repülőipari és közlekedési ágazata is alulteljesítette az első féléves várakozásokat. A GE múlt szerdán került a képbe, mikor az Il Tirreno nevű újság azt közölte, közel a megállapodás a Finmeccanica és az amerikai óriás között. A hír hatására az Ansaldo STS részvényei meglepő mértékű emelkedésbe kezdtek. A GE képviselője csak annyit mondott: soha nem kommentálnak pletykákat.

A Sirio szerelvényekkel a miskolci utcákon is találkozhatunk majd<br>(képek: AnsaldoBreda)

Ehhez képest a Finmeccanica tegnap épp ellenkező tartalmú közleményt adott ki: a részvényesek közgyűlése elfogadta 1 530 287 normál részvény visszavásárlását. A tranzakció a vásárlás napján aktuális piaci árhoz képest maximum öt százalékban eltérő áron mehet végbe, és még idén meg kell történnie. A cég jelenleg 712 515 saját részvényt birtokol, ami alig több mint egy ezreléke a teljes tőkének.

Kérdéses, a rosszul sikerült első félév után honnan teremti elő a vásárlás fedezetét a Debrecenben vesztes, Miskolcon azonban nyertes AnsaldoBreda anyavállalata – talán épp a General Electric kasszájából? Ha így van, az amerikai cég tovább erősíthetné jelenlétét az európai piacon.

Kapcsolódó hírek

Vasút Vasútmodell

Újabb cseh tanker az Igrától: jöjjön a 98-as!

Kovács György   ·   2020.11.29. 12:00

Az októberi Indóház magazin hasábjain már bemutattuk a cseh Igra modellgyár ezévi újdonságainak egyikét, a 88 köbméteres tartálykocsiját. A decemberi magazinunk lapzártája után került a boltokba a nagytestvér, a 98 köbméteres változat modellje.