Finn dízelmotorokat vesznek az oroszok

iho   ·   2013.03.23. 12:30
400px_rzsd_wartsila

A 20L típusú dízelmotorok az Orosz Vasutak (RZSD) TEM18V sorozatú tolatómozdonyainak hajtásáról fognak gondoskodni, amiket a Transzmasholding egyik leányvállalata, a Brjanszki Gépgyár (Brjanszkij Masinosztroityelnij Zavod, BMZ) épített.

A március elején aláírt megállapodás egyelőre pontosan egy tucat dízelmotorról szól. Az üzlet a finn erőforrásgyártó és a Transzmasholding első együttműködése; a két fél még 2010 májusában hozott létre közös vállalkozást. A motorokat várhatóan az ősz folyamán szállítják le a mozdonyokhoz.

A prototípus TEM18V, finn szívvel<br>(fotó: Transzmasholding)

A Wärtsilä TMH dízelmotorgyár (WTEC) ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a TEM18V típusú dízelgépeket úgy tervezték, hogy szélsőséges hőmérsékleti tartományban, akár mínusz 50 és plusz 40 Celsius fok között is képesek legyenek üzemelni. Az extrém éghajlati körülmények miatt a motoroknak kiemelkedően megbízhatónak, de hatékonynak is kell lenniük. Ugyanakkor az új mozdonyoktól az üzemanyag-fogyasztás és üzemeltetési költségek csökkenését is várják, a Wärtsilä dízelmotorjai ilyen téren már számos alkalommal bizonyítottak.

Az International Railway Journal arról ír, hogy az első, Wärtsilä 20L típusú motor által hajtott tolatómozdony 2012 áprilisában szerezte meg a megfelelőségi tanúsítványt az orosz szövetségi vasúti hivataltól. A 882 kilowatt teljesítményű dízelgép azóta gond nélkül közlekedik Oroszország vasútvonalain.

A motorokat a WTEC új, Moszkvától délre, Penzában található üzeme nyártól kezdi gyártani. A gyártóegység alapkövét 2012. augusztus közepén fektették le. A motorgyárban a tervek szerint évente 250-300 erőforrást készítenek orosz és külföldi piacra. 2013 végére az Orosz Vasutak (RZSD) körülbelül harminc TEM18V mozdonyát fogja már a 20L típusú dízelmotor hajtani – számol be a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!