Folytatódik az ÖBB-Vectron sztori

Kalmár Gergő   ·   2018.02.19. 08:45
obb_vectron_railcolor0

Korábban már többször írtunk az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) a Vectron mozdonyok gyártójával, a Siemens AG-vel egy éve, opciókkal együtt kétszáz mozdony beszerzését magában foglaló keretszerződéséről. A megállapodás értelmében, első ütemben harminc, ETCS-sel felszerelt mozdony érkezik az osztrákokhoz 120 millió euró értékben; ezek a járművek tíz közép- és kelet-európai ország hálózatán is bevethetők lesznek, mindenekelőtt Németországban, és Olaszországban tervezik használni a beszerzett járműveket. A teljes keretszerződés száz Vectron AC, ötven AC LM villamos mozdony (ezek dízelmotorral is rendelkeznek, azaz Last Mile jellegűek), továbbá ötven Vectron MS többáramnemű villamos mozdony beszerzését tartalmazza. A 6400 kW teljesítményű, 160 km/óra legmagasabb üzemi sebességű mozdonyok leszállításáig az ÖBB számos Vectront bérel, a gépeket Tirolban, valamint Olaszországban használja – tudta meg a railjournal.

Az 1293 001-es ÖBB-s Vectron első próbaútján (fotó: Klaus Seidl)

A Siemens münchen-allachi gyára és Reichertshausen (között (a München–Ingolstadt vonalon) időközben megtette az első kilométereket az első ÖBB 1293-as. A mozdony a Vectron MS, azaz többáramnemű kivitelben gyártott mozdonycsaládhoz tartozik, lényegében azonos a GYSEV 471 50x-es sorozatú Vectronjaival.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút

Kész lehet 2014-re a négyes metró

iho/vasút   ·   2012.04.16. 08:26
Műszakilag kész lesz két év múlva a létesítmény, de a rossz szerződések miatt rengeteg a követelés. A főváros ismét az ügyészséghez fordul.