Újabb railjeteket és nightjeteket rendelt az ÖBB
Kétezer-harmincra már negyven railjet-szerelvényt fog használni az osztrák vasúttársaság az eredetileg tervezett 27 helyett.
Kétezer-harmincra már negyven railjet-szerelvényt fog használni az osztrák vasúttársaság az eredetileg tervezett 27 helyett.
A megrendelt tizennégy Stadler-motorvonat 2026 végétől fokozatosan áll majd forgalomba Bécs és Salzburg között, akár kétszáz kilométer/órás sebességgel haladva.
A svájci St. Margarethen és a voralbergi Wolfurt között futott póbaköröket az ÖBB hatodik, harmadik generációs railjet szerelvénye. Ha már arra jártunk, lefotóztuk a motorvonat pihenőjét – a jármű bárcájával (lauffähigkeitsbescheinigung) egyetemben…
A tervezett harmincévnyi üzemidő több mint a fele eltelt, így az osztrákok szükségét érzik némi ráncfelvarrásnak. A hatvan ingavonat fokozatosan újul meg, várhatóan 2031 végére.
Az Osztrák Szövetségi Vasutak eddig tizennégy távolsági kivitelű KISS-t rendelt meg, melyek 2026 végétől állnak forgalomba Bécs és Salzburg között.
Az osztrák szövetségi vasúttársaság újabb harminc villamos motorvonatra nyújtotta be igényét. A szerelvények 2029-től állhatnak forgalomba regionális és elővárosi viszonylatokon.
A 4736 103 pályaszámú, hatrészes emeletes próbafutás közben lépett ki két kocsival a sínekről.
Az osztrákok eddig százkilenc kétszintes villamos szerelvényt vásároltak a Stadlertől.
Kartelleztek a RegioJet ellen, ezért összesen 48,6 millió euró, vagyis jelenlegi árfolyam alapján körülbelül 19,5 milliárd forint bírságot kell befizetniük.
A bécsi repülőteret a nagy teljesítményű nemzetközi vasútvonalhálózatba integráló projekt környezeti hatástanulmányi eljárásra vár. A döntés 2026-ban várható.
Testre szabott innováció a Sankt Pölten-i síneken: a nyilvánosság elé gurult a svájci vasútijármű-gyártó többfunkciós, környezetbarát, Servicejet fantázianevű tűzoltó- és mentővonata.
Az utazóközönség továbbra is elérheti a railjet szerelvényeket mind belföldön, mind a külföldi szakaszon, de bizonyos járatoknál Bécsben másik vonatra kell átszállni.
A Stadler minősített elektronikus aláírásával kapcsolatos zűröket követően a bécsi Legfelsőbb Bíróság úgy döntött, a Stadler a közel kétszáz kétszintes motorvonatra kiírt tender győztese.