Forgalomba áll az ötödik felújított Talent

iho/vasút   ·   2020.06.13. 18:00
talent05_0

A motorvonat a többi Talenthez hasonlóan a Győr és Bécs közötti EURegio-járatokon fog közlekedni a szombati sikeres futópróbát követően. A jelentős karbantartásnak és felújításnak köszönhetően a korábbinál megbízhatóbb lesz mind a tíz szerelvény, amelyek megkapják a MÁV-Start kék-sárga-fehér járműarculatát.

(fotók: MÁV-Start)

A MÁV-Start által üzemeltetett tíz Bombardier Talent motorvonat szervizelése és annak hosszú távú megoldása a vasúttársaságnak kiemelten fontos. Ezért első lépésként tavaly áprilisban a MÁV-Start, a MÁV Vagon és az ÖBB két évre szóló szerződést kötött, hogy a Győr és Bécs közötti eurégiós közlekedésben használt Talentek nagyjavítása, egyes konstrukciós hibáinak megszüntetése, gazdaságos és hatékony fenntartása mielőbb rendeződjön.

Tavaly októberben állt forgalomba a Győr–Hegyeshalom–Bécs viszonylaton az első felújított, nagyszervízen átesett Talent típusú villamos motorvonat. A MÁV-Start, a MÁV Vagon és az ÖBB szakembereinek közreműködésével elvégzett javítás és felújítás kiterjedt többek között a forgóvázra, a fékrendszerre, a mozdonyvezetői fülkére is. Az utastérben a tolóajtók, a lépcsők, a klímaberendezések, az ülések és a vécék újultak meg.

Az első jármű még az eredeti, piros külső festés megújításával közlekedik. A MÁV-Start a Flirt motorvonatokról már jól ismert színvilágnak megfelelő megjelenéssel látta el a második vonatot, a következő felújítások során a többi jármű külső megjelenése is megújul. A Győr–Hegyeshalom–Bécs között EURegio-járatként közlekedő Talentek frissebb, korszerűbb belsővel és tetszetős külsővel állnak az utasok szolgálatába. 2021 májusában fejeződhet be a flotta megújítása, a járművek ezt követően már a jelenleginél megbízhatóbban, akár 80–90 százalékos üzemkészséggel közlekedhetnek.

A Talenteken elvégzett és tervezett korszerűsítések

A járműveket a MÁV leányvállalata, a székesfehérvári MÁV VAGON Kft. közreműködésével újítják fel. A szakemberek elvégzik a motorvonatok tetőelemeinek újraszigetelését a beázások megszüntetésének érdekében; megtörténik a MÁV-Start színtervei alapján a külső és a feliratok módosítása, új típusú mozdonyvezetői széket, a Flirt motorvonatoknál alkalmazott korszerű légsűrítőt, nyomkarimakenő berendezést és a hajtásellenoldali csapágyfedélbe földelőgyűrűket építenek be; valamint az ÖBB Talent vonatoknál alkalmazott, módosított tengelyrögzítéssel ellátott sínfék-léghengereket és osztott kivitelű féktárcsákat szerelnek fel.

A továbbiakban tervezik, hogy korszerűsítik a feljáróajtó és kimozdulólépcső vezérlőegységét, a belső videómegfigyelő és rögzítőrendszert; kiépítik a fedélzeti wifi-rendszert, a homlokvilágítás is korszerűbb lesz ledek beépítésével.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Városi vasút

Jelentkezett a Metrovagonmas: nem hallgatnak tovább metró-ügyben

iho/vasút   ·   2020.03.06. 15:44

Az elmúlt hetek egyik olyan témája, amelyet a magyar sajtóban aktívan követtek, a budapesti M3-as metró 2015–2018-ban teljes felújításon átesett szerelvényeiről szólt. A járműveket a Metrovagonmasnál újították fel – az orosz nagyvállalat most nyilvánosságra hozta az ügyben képviselt álláspontját.