Forgalomba állt Braunschweig első két Solaris villamosa
Az első két alacsonypadlós szerelvényt az észak-németországi Braunschweig polgármestere, Ulrich Markurth és a város közlekedési vállalatának, a Braunschweiger Verkehrs-GmbH vezérigazgatója, Jörg Reincke adta át ünnepélyesen a forgalomnak április tizenharmadikán – írja a Global Rail News.
A négyrészes Tramino-szerelvények hossza 35,7 méter, szélességük 2,3 méter. Az egy vezetőállásos járművekre 211 utas fér fel, közülük nyolcvanheten foglalhatnak helyet. Mozgatásukról öt, egyenként kilencven kilowatt teljesítményű aszinkron vontatómotor gondoskodik. A fékezés során visszatermelődő energiát szuperkondenzátorok tárolják és egyeként 0,75 kilowatt teljesítménnyel járulnak hozzá a gyorsításhoz.
A villamosok eddig az Alsó-Szászország szövetségi tartományban található Braunschweig keskeny, 1100 milliméter nyomközű villamoshálózatának M3-as és M5-ös vonalain vették át a stafétát a régi, 1977-ben beszerzett, magaspadlós szerelvényektől.
Braunschweig a világon a negyedik, Németországot tekintve pedig Jena után a második olyan város, amely a Tramino-kocsik mellett tette le a voksát – Jena 2013-ban öt szerelvényt rendelt a Solaristól. A lengyel gyártó tervei szerint a tizennyolcadik Traminót májusban veheti át Braunschweig – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!