Formálódik a hármas metró déli részének új arculata

iho/vasút   ·   2020.05.22. 15:00
400px_m3_felujitas

Az M3-as metróvonal déli szakaszának állomásain egyszerre zajlanak a szerkezetépítések, a burkolási munkálatok, a berendezések üzempróbája, a távközlési hálózat kiépítése, valamint az elkészült állomási diszpécseri helyiségek (ÁDI) átadása a végső szerelésre. A leglátványosabb átalakulás eddig Népliget állomáson történt: a jobb oldali felvonóakna szerkezetének építése hamarosan elkészül, továbbá a peron egyik oldalán már látható a modern, geometrikus, térhatású falburkolat. Az állomások végső arculata egyelőre még csak a Népligetnél körvonalazódik, viszont a padló- és az akusztikusburkolat, valamint az álmennyezet tartószerkezete már az összes állomáson készül.

Formálódik az M3-as metró déli szakaszának új kinézete. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: BKV Zrt.)

A gépészeti alapszerelésekkel is végeztek már, ezzel egyidejűleg megkezdődött a légkezelők, a főszellőzők és a vízköddel oltó berendezések beüzemelése. A jövőbeni karbantartások feltételeinek kialakításához, valamint az érintésvédelmet és a közlekedési útvonalak beépítését érintő munkavédelmi szempontoknak való megfeleléshez már az üzemeltetés is bekapcsolódott. Megkezdődött a belső kommunikációs hálózat kiépítése is, a rendszer gyorsabb és hatékonyabb kapcsolatot nyújt majd a vonalon. Az új kapcsolószekrények már korábban a helyükre kerültek, ennek köszönhetően elkezdődhetett a precíz, alapos munkát igénylő több száz, emberi hajszálnál is vékonyabb üvegszál bevezetése a vezérlőegységbe.

Kőbánya-Kispest állomás is kezdi felvenni új kinézetét: elkészült a bal vágány, melyre sikeres tesztelést követően pedig át is helyzeték a forgalmat. A jobb vágány bontása május közepén kezdődött meg.

A munkálatokról további képeket ide kattintva tekinthetnek meg.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.

Vasút Városi vasút

Eldőlt, ki készítheti el a dél-pesti villamosfejlesztések tanulmánytervét a BKK-nak

BKK/iho   ·   2024.11.28. 17:20

Újabb szakaszába lép a dél-pesti villamoshálózat fejlesztésének tervezése. A Budapesti Közlekedési Központ kihirdette, ki készítheti el a térség közlekedésfejlesztési projektjeit előkészítő, illetve megalapozó tanulmánytervet, amelynek célja, hogy műszaki és forgalmi szempontból megvizsgálja a Dél-Pesten tervezett fejlesztéseket – kiemelten a 3-as villamosvonal Pesterzsébetig tervezett meghosszabbítását, valamint a 42-es villamos vonalának lehetséges fejlesztését, meghosszabbítását –, és ezek egymásra gyakorolt hatását.