Ganz UV-val zárták a Szabadság híd mérését szombat éjjel
A karácsonyi fényvillamos szerelvénye egy pótkocsival is kiegészült, nosztalgikus hangulatot teremtve az éjszakában.
Szombat éjszaka befejeződtek a Szabadság híd diamikus próbaterheléses vizsgálatai. Az utolsó éjszakán a BKV karácsonyi fényvillamosa érkezett, de a két motor közé ezúttal egy pótkocsit is besoroztak – az ünnepi ledsort pedig leszedték a szerelvényről. Mivel ezen az éjszakán csak egy szerelvényt kellett vizsgálni, maga a méréssorozat rövidebb ideig tartott. Az UV mindkét vágányon megtette a kötelező köreit különböző sebességekkel, a Műszaki Egyetem mérnökei pedig regisztrálták a hídra telepített szenzorok adatait. A kiértékelés után sokkal világosabb képet kaphatnuk majd arról, hogy a Szabadság híd mely villamostípusra hogyan reagál, illetve a jövőbeni kocsibeszerzések pontos specifikálásához is elengedhetetlenek az adatok.
Az áprilisi méréssorozat másodikán, egy Combino és egy Hannoveri villamossal kezdődött, de az elmúlt napokban tiszteletét tette az átkelőn hosszú és rövid CAF, Tatra és ICS is. A szombati bulis éjszakának hála a legnagyobb közönsége messze az UV-nak volt. A 2007 augusztus 21-én kivont típus utoljára a 41-es és a 47-es vonalon járt, tehát a Szabadság hídról búcsúzott annak felújításának előestéjén.
Nyitóképünkön: intenzív gyorsításhoz intenzív homokolás: negyvennel robog az UV a Szabadság hídon!
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!