Garancia hat pontban
Március 31-én hatpontos garanciát vállal az SNCF és intercity és TGV vonatok utasai számára – írja az IRJ. Tartalmi szempontból a Francia Nemzeti Ügyfélszövetség ajánlásait követték a hat pont összeállításakor.
A szolgáltatási színvonalra tett vállalások: utastájékoztatás; anyagi kárpótlás vagy pótló járat biztosítása és személyes segítségnyújtás lemondott vonat esetén; helybiztosítás nélküli ülőhelyek fenntartása akkor is, ha a vonatra már elfogytak a helyjegyek; anyagi kárpótlás a késés mértékétől függően; gyors ügyintézés.
Közleményük szerint a SNCF lesz az első vasút, amely írásba adja szolgáltatásainak minőségi paramétereit és a kompenzáció mértékét, amennyiben nem sikerül teljesíteni a vállalásokat. Azonban kétségbe vonható az elsőség, mivel a hat pont többsége más európai vasúttársaságoknál is érvényes.