Géporral 2020 felé!

iho/repülés   ·   2019.10.11. 09:00
ba_lhp0

A találkozót, amelyen huszonegy légitársaság és tíz utazási iroda vett részt, 1. Terminálon tartották meg. A BA büszkén jelentette be az idei számokat: összesen negyvenhat légitársaság 145 úti céllal van jelen a reptéren, amelyből 2019-ben huszonhét járatot nyitottak meg. Figyelemre méltó, hogy a 3500 kilométernél nagyobb távolságot megtevő járatokon egymillió ülőhely várt és vár még az utasokra. Ebben persze segített az is hogy a Shanghai Airlines június óta heti három alkalommal közlekedik Budapest és Sanghaj között, szeptemberben pedig a LOT indított közvetlen járatot a magyar főváros és a dél-koreai Szöul között.

A szakemberek számításai szerint 2019-ben utasszám átlépheti a 16 milliós határt is.

Ha visszatekintünk a tavalyi évre, érezhető fejlődés tapasztalható. 2018-ban 45 légitársaság szállított el 14,9 millió utast 48 ország 134 repülőterére – 2017-hez képest 13,5 százalékos forgalombővülést elérve. A Budapest Airport cargo forgalma 2018-ban 146 ezer 113 tonna volt, az előző, 2017-es adathoz képest 15,9 százalékos növekedést felmutatva.

A 2020-as, már ismertté vált újdonságok között említhető, hogy májustól heti négy járatot indít az American Airlines Budapest és Chicago között. A Budapestre egyre komolyabban építő lengyel LOT pedig összesen hat új úticélt jelentett be a jövő évre: 2020 nyarától Brüsszel, Bukarest, Prága, Stuttgart, Szófia és Belgrád is átszállás nélkül érthető el majd Ferihegyről. Bővül az ukrán célállomások köre is: Lviv városába a Ryanair és a Wizz Air is indít közvetlen járatot, de ez utóbbi légitársaság Ukrajna második legnagyobb népességű városát, Harkovot is felveszi a Budapestről induló járatai közé.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.