Gödöllői kényszerleszállás: az üzemeltető pontosít
Portálunk nemrégiben hírt adott egy sikeres kényszerleszállásról a gödöllői repülőtér szomszédságában, „Leállt a motor, nem volt benzin” címmel. A cikket, amint ezt jeleztük is, túlnyomórészt a Lokál című lap illetve portál cikke nyomán adtuk közre, ebben szerepelt egyebek mellett az a kitétel is, miszerint a reptérparancsnok nem értesült időben az eseményről. Cikkünk ugyancsak tartalmazott egy összefoglaló mondatot az üzemeltető CAVOK Aviation Training gépeivel történt korábbi eseményekről.
A CAVOK Kft. szerint portálunk „széles nyilvánosság előtt”, a cég jó hírnevét érintő valótlan kijelentéseket hozott nyilvánosságra.
A Kft. ügyvezető igazgatójának kérdésére most közöljük a cég összefoglalóját a történtekről:
„2018.10.31-én a délutáni órákban a HA-VOG lajstromjelű Tecnam P2002JF repülőgépünk sikeres kényszerleszállást hajtott végre a gödöllői repülőtér melletti mezőn. Személyi sérülés nem történt.
Ezen típusú repülőgép két üzemanyag tankkal rendelkezik a gép szárnyaiban, az üzemanyag csapon nincs köztes állás, csak bal vagy jobb tank üzemmód.
A kényszerleszállás valóban az egyik tankból történő üzemanyag kifogyás, illetve a késői átváltás miatt történt. A kiképző repülés alatt bekövetkező esemény keretében a repülőgép egy sima felületű mezőre szállt le, így csak kisebb, javítható sérülés keletkezett: kis sebességű kigurulás közben a szárny hozzáért egy karóhoz, amitől kb 10 cm-es horpadás keletkezett a jobb szárny belépő élén, a futómű viszont nem sérült a híresztelések ellenében. Más műszaki sérülés nem történt.
(…) A bekövetkezett kényszerhelyzet alatt a CAVOK repülőtéri ügyeletes oktatója azonnal értesített engem az esetről. Ez idő alatt én is a repülőtéren tartózkodtam, majd 5 perccel az esemény bekövetkezésétől a helyszínre értem.
Ezt követően a helyszín biztosítása, valamint az esemény gyors felmérése után egyből hívtam a repülésbiztonságért felelős vezetőnket, aki azonnal hívta a Közlekedésbiztonsági Szervezetet.
A KBSZ hamarosan megérkezett és a délután folyamán kivizsgálták az esetet, amelyet üzemeltetői hatáskörbe visszautaltak az eset kis jelentősége miatt.
A gödöllői Repülőtérvezető Úr, Both Lajos ez időben a repülőtéren tartózkodott, a rádióforgalmazást hallva röviddel utánam a helyszínre érkezett, A helyszínen az aznapi vezető oktató és jómagam részletes tájékoztatást adtunk neki. Erre a tájékoztatásra a repülésbiztonsági tiszt értesítése után került sor, melyet Both Lajos úrnak külön nem részleteztünk.
Kiemelném, cégünk évente több, mint 6000 órát repül pilóta oktatásban, eseménymentesen. Továbbá a légügyi hatóság áétal jóváhagyott „forródrót” rendszerünk van az esetleges események azonnali, direkt jelentésére. Cégünk idén 10 éves, 700 pilótánál is több sikeres növendékünk volt.”
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!